HTC Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Svine kotelettene er jeg vant til å kun brune i panna. Noen som har andre oppskrifter? Jeg har en pose som heter Juisy Pork, der man putter kotelettene i en pose med krydder og steker de i ovn i 45 min. Noen som har prøvd denne før? Har man kotelettene rå inn i posen eller steker man de lett først? Soppstuing. Steker jeg sopp i smør og krydrer med salt/pepper og lar fløte småkoke inn en 30 min tid eller gjør man dette på en annen måte?
rosami Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Kotelettene blir saftigere og mer smakfulle hvis du bruner de i pannen først, og så har de i stekeovnen med stekesjy (smør/vann) en halvtimes tid. Pass på å snu kotelettene et par ganger, slik at begge sider får ligge i stekesjyen. Har ikke prøvd den posen du nevnte, men det blir sikkert noe av det samme som de posene man får kjøpt til kylling. Da skal kjøttstykket legges rå inn i posen. Det gir også veldig saftig og godt kjøtt. Et tips til soppstuingen din, er å ta i en dæsj med soyasaus...det gir kjempegod smak til stuingen. Ellers er det ikke mer hokus pokus enn det du skrev over. Noen bruker surret løk i også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå