Gå til innhold

Hvordan lage gode svine koteletter og soppstuing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svine kotelettene er jeg vant til å kun brune i panna. Noen som har andre oppskrifter?

Jeg har en pose som heter Juisy Pork, der man putter kotelettene i en pose med krydder og steker de i ovn i 45 min. Noen som har prøvd denne før? Har man kotelettene rå inn i posen eller steker man de lett først?

Soppstuing. Steker jeg sopp i smør og krydrer med salt/pepper og lar fløte småkoke inn en 30 min tid eller gjør man dette på en annen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kotelettene blir saftigere og mer smakfulle hvis du bruner de i pannen først, og så har de i stekeovnen med stekesjy (smør/vann) en halvtimes tid. Pass på å snu kotelettene et par ganger, slik at begge sider får ligge i stekesjyen.

Har ikke prøvd den posen du nevnte, men det blir sikkert noe av det samme som de posene man får kjøpt til kylling. Da skal kjøttstykket legges rå inn i posen. Det gir også veldig saftig og godt kjøtt.

Et tips til soppstuingen din, er å ta i en dæsj med soyasaus...det gir kjempegod smak til stuingen. Ellers er det ikke mer hokus pokus enn det du skrev over. Noen bruker surret løk i også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...