Gå til innhold

Hvordan steke biffstrimer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alltid at biffstrimlene blir så seige, selv om jeg har kjøpt kjøtt av god kvalitet som blir mørt når jeg steker det som biff. Må brune kjøttet, og så skal det kokes lenge i en gryte etterpå. Hvor lenge bør det brunes først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke biffstrimler det beste kjøttet altså, så det er vanskelig å ikke få det litt seigt. Det er ikke indrefilet skåret i skiver (normalt sett), men en mye mer senete del av dyret.

Men om du bruner det 1 minutt eller 2, og så steker det på lavere varme over tid bør det bli ganske bra. Jeg ville tilsatt det i gryten så sent som mulig og kun hatt det der veldig kort, men mulig det ikke er "riktig". Kokt kjøtt er ikke min favoritt...

Skrevet

Seigt kjøtt må stekes lenge for at det skal bli mørt og fint.

Brun den raskt på høy varme, slik at du lager en skorpe så safter ikke kan unnslippe. Så kan den kose seg i gryten etterpå.

Skrevet

Om kjøttet er rimelig mørt, så bare bruner du det kjapt i en varm panne med smør, og kort, kort koking, evt ikke noe koking i det hele tatt. Du kan kan koke kjøttet tørt og seigt, spesielt om det er magert som biff er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...