Gå til innhold

Det skulle vært jeg som hadde gjort dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en toåring som har begynt å våkne endel enkelte netter. I tillegg har vi en baby som ammes 2-3 ganger pr natt. Min mann var seint ferdig på jobb i går kveld og sendte melding til meg om vi skulle se film da han kom hjem.

Jeg svarte at vi burde komme oss i seng for å være uthvilt til å kose oss med ungene i dag.

Fikk da til svar at det ikke var noen motsetning å kose oss med film i går og ungene i dag...

Ok, sa jeg, men da tar du toåringen om han våkner i natt. Joda, det var greit.

Selvfølgelig våknet han, og pappa har vært oppe et par turer. Jeg har gitt babyen mat tre ganger.

Så våkner ungene for morgenen da, og det er på tide å stå opp.

Men neida; Jeg kan ikke stå opp, vært så mye våken i natt. Eh...jeg også.

Så sier han slutt og mas, drittsekk.

Og der ligger han enda og snorker, mens jeh har stelt unger og laget vafler til frokost...

Trivelig familiehelg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en idiot. Spark han opp da. Hiv ungene inn i senga med beskjed om at han har å stå opp. Han klarer vel ikke å sovne med 2 unger oppå seg som sikkert krever oppmerksomhet. Hvertfall eldste

Skrevet

Skulle så gjerne gjort det, man han har et voldsomt temperament og hadde nok blitt grusomt sint. Og hadde nok forblitt sint i et par tre dager...:(

Skjønner ikke hvordan en forelder klarer å bare snu ryggen til og drite i det meste, for den andre MÅ jo bare ta ungene da.

Noe annet er uansvarlig.

Skrevet

Slipp ungene inn på rommet og begynn å støvsuge!

Skrevet

Skikkelig kjernekar.

Hadde blitt forbanna på han.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Hvor gammel er minste? Klare du å være fra babyen et par timer? I så fall venter du stille og rolig til han står opp selv. Ring en venninne eller noe mens du venter, pump et par flasker med melk, pynt deg litt. Så når han står opp sier du at det ligger flasker i kjøleskapet, og at du tar med mobilen, men at han bare skal ringe hvis noen brenner. Så drar du på kino eller middag med venninnen du ringte :)

Kos deg...udugelige mannfolk må få det inn med teskje!

Skrevet

Vet du. Som jeg ser det har du 3 valg (så fremt dette ikke rnoe engangstilfelle da);

1. Fortsett å ha det slik at du går å irriterer deg over en lat mann som ikke gidder å hjelpe til..Du kommer til å bli gal til slutt.

2. Prøv å "overse" samboeren din helt og tenk at det er kun deg å barna. du MÅ gjøre det selv for du har ingen andre å spørre. Tenk som en alenemor.

3. Gå fra han.

JEg selv har en mann som er altfor lat, men jeg elsker han og han elsker meg. Jeg har valgt alternativ 2, og det er mye bedre enn alternativ 1 for min del. Jeg irriterte meg så grenseløst hele tiden, spesielt når jeg selv var sliten. Men alt ble bare verre og verre av å gå å irritere seg og mase hele tiden.

Hvis mannen min får nok søvn er han verdens beste. Får han lite søvn er han sur og grinete. Nå skal det sier at han aldri sover så sent som din her altså. Som regel er han oppe i 9-9.30 tida.

Skrevet

Da er det din tur til å sove lenge i morgen :)

Skrevet

Jeg har nok allerede valgt alternativ 2;-) Er mye bedre for mitt eget humør. Min mann er nok som din...

Men når man inngår en avtale, og det faktisk er hans egne ord, så klarer jeg ikke unngå å bli irritert:-)

Babyen er tre mnd, og klarer seg godt uten pupp et par timer, men akkurat i dag er det lite aktuelt å "stikke av"... Satser på at søvnen gjør kruttønna i bedre humør.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...