Gå til innhold

oppgitt, frustrert osv :-/ (mannfolk "problem")

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan starte det lettvindt, jeg er 170 cm, og veier nå 95 kg, har to svangerskap bak meg, veide 99 kg før første svangerskap, 96 kg før andre.. Takler ikke å se meg selv i speilset, og vet ikke en gang hva som er trivselvekta mi (vært over 90 kg siden jeg var 17 år) :-(

Er gått inn for å komme meg ned i vekt, første mål er da 80 kg, når jeg har nådd det, så regner jeg egentlig med å ville gå ned til 70 kg ca.

MEN, så er det den samboeren da.. Han liker vist ikke at jeg skal bli "mindre"enn 80kg.. Mener jeg er pen som jeg er osv, har sagt jeg forstår han sier dette, men dette handler om helsa mi også, ikke bare det å bli tynnere! Han mener det er tåpelig av meg å plutserlig ville bli "tynn som alle andre", dette har faktisk blitt en vedvarene diskusjon, og jeg VET han liker damer med smale midjer ol, alle eksene hans er tynne, han ser på tynne damer på gata osv, så han er ikke av de som liker overvektige damer egentlig, han sier det sev at han falt for meg pga den jeg er som persjon, ikke "bare" utseendet mitt..

Så hva er det da da? Forstår bare ikke hvorfor han er så imot at jeg skal gå ned i vekt og ta vare på meg selv, jeg er 23 år, har jo egentlig hele livet mitt forran meg, men det innebærer jo da at jeg tenker på helsa mi også.. Slitt med overspising/bulimi i alderen 8-17 år, og har først nå blitt "godkjent" av legen og psykologen til å gå ned i vekt, under nøye oppsyn av de to, så jeg ikke skal falle tilbake til bulimi.. Derfor har jeg ikke slanket meg før nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en mann som i utgangspunktet ikke ville at jeg skulle gå ned i vekt, han likte meg som veg var (han har heller ikke en fetisj for overvektige damer). Var på mitt tyngste 120 kg. Jeg har gått ned 50 kg, og han har faktisk nesten ikke merket det underveis. Han ser på bilder og først da ser han hvor stor jeg faktisk var. Han sier fortsatt at jeg ikke hadde trengt å gått ned i vekt for hans del, men han ser at jeg har det mye bedre med meg selv nå, bedre selvfølelse og mer overskudd. Så er han virkelig glad i deg så bør han virkelig godta at du vil gå ned i vekt, om det så var kun for utseendets skyld, for det er noe du føler du trenger å gjøre.

Skrevet

Kanskje han er redd for at du kommer til å gå fra han om du blir tynnere? At han er redd for å få konkurranse når du blir lekker og schmekker? :)

Du slanker deg ikke for han, men for din egen del. Du kommer til å føle deg bedre med deg selv når selvfølelsen stiger, og du får god helse i bonus! Ikke la en mann stoppe deg!

Skrevet

Det tror jeg også, at han er redd du skal få for mye oppmerksomhet om du blir slank og stram i kroppen. For han er det tryggest om du forblir slik som du er nå.

Har merket noe lignede i mitt forhold. Min samboer liker at jeg går høygravid, og han kan godt tenke seg at jeg blir kjapt gravid igjen. Og det er fordi han har slapt godt av og ikke trengt å bekymre seg for at andre menner skal sjekke meg opp etc.

Før jeg ble gravid så var jeg 51kg og 162cm og godt trent. Og jeg opplevde ofte at min samboer ble sjalu.....det verste var jo om han var bortreist og jeg gikk ut og spiste med venninner etc

Ikke bry deg om han, og tenk på helsa de ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...