Gå til innhold

Hvor mye penger har dere og keve for etter at alt er betalt?


To små, med øyne blå :-)

Anbefalte innlegg

Med alt så mener jeg alle regninger, boutgifter, barnehage/sfo osv.

Altså: Hvor mye står igjen på kontoen til mat, klær og moro? Og hvor stor familie er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingen skal få!

Familie på fem...og to katter

 

20 000 etter regninger er betalt. Skal holde til mat etc. Syns vi har det bra, men har overraskende ofte dårlig råd. Veldig lite flink til å planlegge kjøpene.. var flink til det da jeg hadde 1 barn.. Nå er det bare å kjøre innom rema på vei hjem fra bhg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og to barn, har vel ca 10 000 kr tror jeg. Syns det høres mye ut, men likevel forsvinner det alltid. Selvom vi knapt kjøper klær, interiør etc.. Tror MYE går til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne og to barn: Har igjen ca 13000 til mat, klær, bensin, gaver og forbruk.

 

Da er alt av regninger, bo kostnader og fritidsaktiviteter betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fast trekk til regningskonto hver mnd, så selv om f.eks strømregningen ikke betales hver mnd regner jeg det med.

 

Er alenemamma og det pleier å være ca. 2000 igjen på konto når alle regninger er betalt.......

Så for en periode er jeg veldig takknemlig for at jeg får overgangstønad og dobbel barnetrygd for det er de pengene vi lever for: Når stønadene har kommet har vi ca 6500 å leve for. De skal dekke husholdning (mat, bleier o.l), bensin, klær hvis det trengs, og hvis vi skal finne på noe som koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel igjen ca 20 000 etter at alt av regninger er betalt.

Syntes vi er helt håpløse som ikke klarer å spare mer enn det vi gjør.. Skulle ønske vi klarte oss på 10 000 (og det burde man jo fint greie) og kunne spart resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og to små barn. Her i huset har vi ca 18000 igjen etter at alt er betalt og 4000 er satt til sparing, allikevel flyr pengene og på slutten av måneden har vi dårlig råd. Jeg skjønner bare ikke hvordan det er mulig. Vi planlegger alt for lite. Det skal sies at vi lever godt. Vi kjøper det vi har lyst til, ungene har alt de trenger og litt til. Jeg syns det er grusomt at vi sløser sånn med penger, men gammel vane er vond og vende. Godt å høre at det ikke bare er oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ta ut 6000 i cash nå når neste lønning kommer inn også skal vi prøve å bruke 1500 kr i uka på mat og andre ting man kjøper i butikken. Så skal jeg føre skikkelig regnskap over hvor de andre pengene blir av:)

Det er jo rett og slett latskap eller dumskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og et barn. Vi har ca. 12000 når alt er betalt. Klarer oss fint på det, men i det siste har vi hatt dårligere å dårligere råd i slutten av mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma med 2 barn + 1 barn 40 % når regninger er beltalt har vi igjen ca 4 000 dette er stipend og litt studielån, får heldigvis kjøpe bøker hos haugen bok på avbetaling (uten renter). Pappaen nekter å hjelpe til med bidrag til de to minste og ting til eldste skolegutten så fikk heldigvis igjen på skatten, da ble det skole melk og frukt, uteklær på alle tre. Vi har det veldig godt har fred og ro og tak over hode :-)) I ukene lever vi veldig usunt kun kneip med leverpostei evt kaviar eller makrell i tomat. Får vi en sjangs å spise middag hos andre blir vi lykkelig :) Men kunne jo kuttet tv og spart NRK lisensen pappaen betaler heldigvis tv og mobil til meg og eldste det er jo positivt :-) Jeg orker ikke krangle med pappaen han er en hissig propp...VI har det godt nå og en dag vil ting snu det er jeg sikker på :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forresten 2 - meg og datteren min på 2. Greit å ta med at vi spiser frokost lunsj og frukt i barnehagen begge to (jeg jobber i hennes barnehage), så vi bruker ikke allverden på mat hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en felles regningskonto.

Fra den går alle regninger og mat.

Har et kort som går til den kontoen som bruket når vi handter mat.

 

Etter at penger er satt av til regninger og mat har vi rundt kr 15.000,- igjen til klær og annet.

Er 2 voksene, et barn i barnehage og en på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 voksne og 2 barn og har ca 19000 igjen etter alle faste utgifter er betalt. Av disse setter vi av 4000 til sparing hver måned, så vi har 15000 igjen... De forsvinner hver måned... Er nok rom for å skjerpe inn forbruket her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 58.000 inn hver måned. Setter av 16.000 til regninger til absolut alt, også regninger som kommer hver kvartal eller en gang i året, 16.000 er til lånet, 10.000 har vi i husholdningsbudsjett. Da har vi 16.000 igjen til klær, moro, aktiviteter. Det vi ikke bruker før neste lønning kommer, setter vi inn på lånet - og det er overraskende ofte en del. Vi har fleksilån, så vi har tilgang til innsparte pengene i tilfelle vi har behov for det.

 

Grunnen til at vi ikke sløser meg penger er at vi begge hater å gå i butikker, f.eks. kjøpe klær er det verste jeg vet, så vi prøver å holde oss til 2-3 ganger i året der vi ofrer en ettermiddag og kjøper alt vi må ha på en gang. Kjøper også bare klær av god, tidløs kvalitet som holder en stund, gjør meg ingenting å betale 2.000 kroner for én genser men så begrenser jeg mengden som sagt til et minimum. Det ramler ingenting ut av mitt klesskap for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne og 3 barn. Har igjen ca 25.000 etter at alt er betalt. Av disse har vi matbusjett på ca 7000, det dekker også husholdningsartikler og 2 bleiebarn. Handler en gang i uka og sparer myyye på det.

 

Utenom de 25.000 setter vi også av 2000 i mnd til ferie, da har vi feriepengene til evt oppussing og store kjøp til huset. Føler oss egentlig heldige, har aldri minus på kontoen og har stort sett penger til overs. (Bortsett fra sånne mnd som denne hvor vi har handlet ull og vinterklær til alle ungene). Har også hver vår sparekonto hvor vi sparer et par tusen i mnd og bsu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en samlet inntekt på ca 44.000,-

Vi har en felles regningskono der vi begge har et kort hver til.

Den setter vi inn 16.000 på hver måned.

Der betales alle faste utgifter og mat. (ca. 8000 på mat)

Huslån på 9000 betaler vi utenom.

Vi sitter igjen med ca 19.000 når alt er betalt, men de pengene renner ut de også på et mystisk vis! Da er det klær, bensin og fritidsaktiviteter som dekkes av de pengene.

Mannen har igjen litt mer enn meg, da han tjener mer og bruker mindre....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...