Gå til innhold

Mister jeg?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å gjøre dette kort..

Tirsdag 4 oktober fikk jeg min første posistive grav.test. Onsdagen etter hadde jeg en blødning (kun på papiret) i ca 1 1/2 time, begynnte som rosa blod og gikk etterhvert over til friskt blod men stoppet plutselig opp.

Legen mente at jeg var ca 6 uker på vei da siste mens var 28/8.

Jeg ble lagt inn på sykehuset på torsdag i forrige uke og da tok de innvendig ultralyd og kunne ikke se noenting, kun en fortykket slimhinne som kunne minne om et tidlig svangerskap. Legen på sykehuset sa at jeg ikke kunne være så langt på vei som 6 uker.

Hcg på torsdagen var 50 og på fredagsmorran var den på 70.

Jeg ble skrevet ut på fredagen.Ingen som kunne svare meg på om jeg var gravid eller om det var en veldig tidlig spontanabort.

Dro til legen på mandag 10/10 for å ta hcg, den hadde steget til 341 og legen mente dette var positivt.

Neste dag 11/10 var jeg igjen på sykehuset for en ny ultralyd, da kunne de se at det hadde skjedd en forandring siden den torsdagen uke før da jeg ble lagt inn, De kunne ikke se noe foster men de kunne se at det hadde dannet seg en væske inni der som fostret skal være.

Tok en ny hcg prøve og det hadde steget til 844. Fikk beskjed fra legen at dette var med stor sannsynlighet et helt normalt svangerskap bare det at jeg er veldig tidlig på vei.

Men igår når jeg sto opp så oppdaget jeg blod på papiret :( Tok på meg bind for å ha en viss oversikt på hvor mye jeg blødde. Gikk ofte på do for å sjekke men det kom aldri noe i bindet kun på papiret og det var friskt blo. Hadde ikke noe særlig vondt i går, litt murringer og stikkninger men det har jeg hatt hele tiden. Blødningen ble mindre og mindre og tilslutt var det bare litt utflod med blod i (sorry detaljer) Sluttet og blø helt seint igår kveld og var ikke noe blod i dag når jeg sto opp...

Har fortsatt litt murringer.

Hva kan dette være? driver jeg og mister? trodde man skulle blø en del ved spontanabort og ha vondt men man kan kanskje miste på denne måten også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt normalt å blø. Min søster blødde i begge svangerskap, i det seneste ( hun er gravid nå) blødde hun MASSE, ble bekymra og ringte en lege. Hun kom seg på UL, men babyen hadde det bra:) Ring en lege du, å få det sjekka!

Skrevet

Tror dessverre du må smøre deg med tolmodighet og fortsette å sjekke hcg! Men du har normal stigning med hcg, og de gangene jeg har mistet har det sunket raskt eller gradvis! Så tror ikke du skal bekymre deg noe før det motsatte er bevist (lettere sagt en gjort) :)

Sender deg en god klem, og så lenge du ikke har sett foster på UL og de ikke vet hva blødningene kommer av, følg regelen:

Kontakt alltid lege ved blødning!

Krysser fingrene for at dette går bra :)

Jeg mistet en gang når jeg var 6 uker på vei, og da blødde jeg MASSE! Det stoppet ikke opp for å si det sann!

De sier også at det er vanskelig å se noe på UL før 6 uker, og om du er noen dager mindre på vei (noe som de fleste gravide er i følge ordinær UL), så er det bare derfor :):)

Skrevet

Vet det er vanskelig, men prøv å slappe av en ukes tid og ta nye hcg prøver med 3 dagers mellomrom da. Sender deg en stor klem og håper dette går bra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...