Gå til innhold

Lavkarbo: Hvor dum kan man bli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Hvis vi holder oss unna all sunn mat og spiser masse fet mat i stedet, så blir vi sikkert tynnere."

Hvor dumt er ikke dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

siden mange faktisk blir sunnere fordi de spiser med måte og faktisk setter seg mer inn i hva lavkarbo er..

faktisk ganske smart..

hvor dum kan man bli som ikke har skjønt hvor lite sunt raske karbohydrater er?

Skrevet

Mitt lavkarbokosthold er ikke bare fet mat, det er mye grønnsaker, frø, nøtter, noe fisk/kjøtt og meieriprodukter/oljer. Jeg har fått et nytt liv uten helseplager, 20 kg lettere, i superform.

Skrevet

Og kostholdet er noe jeg kommer til å fortsette med resten av livet, for karbohydrater gjør kroppen min syk.

Hilsen 9.18.

Skrevet

Det som irriterer meg mest grønn er at selv om det dukker opp noe NYTT, som egner seg bedre for NOEN, så vil ikke det si at det egner seg bedre for ALLE...

Det være seg en ny "diett",- livvstil, treningingsform, bæring av barn vs vogn, osv osv. Dukker det opp noe nytt, som viser seg og være "løsningen" for noen få, så skal det liksom gjelde hele verden...JEg mener, de som endelig "ser lyset" ved hjelp av lavkarbo,,- må da vitterlig skjønne at for ANDRE så er ikke lavkarbo "Lyset"...En sunn, variert meny med masse karbohydrater, regelmessig aktivitete er for ANDRE løsnine på deres helse og vektproblem...

Men neida,- nå har lavkarob vist seg og funke på noen, da funker det på alle...

Og det triste er at hele greie EGENTLIG startet med et oppgjør med raffinert sukker som var tilsatt ALT av hel- og halvfabrikat, også der det ikke var nødvendig.....SÅ har folk lært at sukker, er karbohydrater, og ergo er karbohydrater ikke bra......Selv om det er MILESVIS forskjell på raffinert sukker, melkesokker, karbohydrater i form av fiber i korn og stivelse i grønnsaker osv osv...Det blir som og sammenlikne hvalspekk og fiskeolje, griseflesk og olivenolje.......osv osv.....

NOEN har misforstått noe grunnleggende her, og det er nok ikke meg...De jeg VIRKELIG har respekt for er de som holder seg, så langt det er mulig, til mat laget fra bunnen av,- som vet på milimeter HVA de faktisk får i seg. Som da kan unngå usynlig hvitt sukker, usynlig herdet fett, usunlyg unødvenidg salt osv osv..Det er DER synderen ligger, ikke i brødet og potetene.....Og som spiser både sjokolade, gulerøtter, poteter, normalt grovt brød, drikker melk, yoghurt, fruktjuice osv osv....Litt av alt, med andre ord..

Skrevet

Tro meg, jeg har prøvd det du kaller "litt av alt" i mange år, og jeg har vært syk syk syk. Nå lager jeg som du sier alt fra bunnen av, ingen halvfabrikata/helfabrikata. Og jeg er frisk! Jeg har i perioder prøvd å introdusere mer karbohydratrik mat for å forenkle hverdagen, men da blir jeg syk igjen. Så for MEG er lavkarbo rett, men jeg sier ikke at det er rett for DEG.

Skrevet

Tror på et variert kosthold jeg. Alt med måte! Og trening, og det å røre seg hver eneste dag. Skjønner ikke at folk skal holde seg til EN bestemt diett og bare spise det og det og det. Men lavkarbo fungerer nok for fete mennesker. En lege på sykehuset her uttalte seg om denne dietten og mente den var den tredje mest effektive dietten å bli slank av, etter malariasmitte og bli bitt av en piraia :P LCHF fungerer nok for noen men ikke for alle. JEG blir slapp, får vondt i hodet og kjenner energien dabbe av lite karbohydrater. Dessuten er ikke denne dietten anbefalt for enkelte, slik som studenter som trenger karbohydrater for å få hjernen til å fungere skikkelig.

Skrevet

Ikke dummere en de som uttaler seg om noe, uten å gå i dybden først!

Skrevet

Jeg syns det er dumt at så mange tror at selv om det funker for de, så funker det for alle andre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...