Gå til innhold

Sushi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve sushi for første gang i dag. Hva bør en førstegangs-sushi-spiser bestille???

Håååper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åhhh heldige du:-) Jeg prøver å overtale mannen til å lage sushi hjemme i kveld;-) Første gang jeg spiste det synes jeg bare det var helt OK, men nå etter en stund så elsker jeg det!!! Jeg valgte laks, scampi og smørfisk i starten (på di bitene der fisken ligger på toppen av risen), i makirullene (de med sort tangark rundt) var det stort sett laks eller crabstiks, i tillegg til agurk og avokado. Jeg er veldig glad i sterk mat, så jeg bruker mye av den grønne pastaen i soyasausen, men her må du smake til for styrken på pastaen varierer veldig!!!

Skrevet

Kjøp deg en liten meny med litt ulike biter. Bruk soyasaus og wasabi (den grønne pastaen) på hver bit, ta litt syltet ingefær mellom bitene.

Nå fikk jeg lyst på sashimi (sushi uten ris)...

Skrevet

Ahhh wasabi var det pastaen het ja, det sto bom stille her!!!;-) Jeg var akkurat på tur til å google det, for jeg blir gal av å lure på slikt, hehe:-)

-hilsen hus som svarte øverst her;-)

Jeg er forresten ikke glad i ingefær, men elsker sushi:-)

Skrevet

Du skal spise rå fisk? Big deal.

Skrevet

Jeg holder meg maki jeg klarer ikke de råbitene av fisk.

Skrevet

skal spise rå fisk ja, må jo smake hva dette som alle snakker om er :)

tusen takk for gode svar :) lurt med en liten meny av hver ja, tror vi kjører på det :)

Skrevet

Hei,

i starten likte jeg best laks- og tunfisk på sushien, så jeg ville startet med det hvis jeg var deg (begynnervennlig... :)). Maki er godt, ja, men nigiri er best synes jeg, det er den hvor fisken er oppå risen. Man kan også få fritert maki noen steder, det er kjempegodt, og du burde prøve det hvis de har det (nybegynnervennlig... :)).

Skrevet

Anbefaler deg å begynner på maki, og noen biter sushi. I begynnelsen da jeg begynte å spise sushi, så ble jeg kjempe kvalm av å bare spise sushi. Så jeg betilte da maki ved siden av, som en liten avveksling fra rå fisk.

Skrevet

Holder også en knapp på makien.

Dersom du er skeptisk til rå fisk er det en svært liten del fisk i maki, mens det er en ganske stor bit på nigirien.

Bestiller du med scampi er den ikke rå og enkelte steder får du fritert kylling i makirullene.

Jeg elsker sushi, men første gangen jeg spiste det vokste den i munnen. Var altfor store biter og det går jo ikke å bite dem i to, da faller de fra hverandre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...