Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Mange som har små barn som snur seg på magen bruker sele for at de skal holde seg på ryggen.. Har selv ikke hatt behov for dette, men er det verre å bruke sele på en stor unge som ikke skal stikke ut av senga enn en baby? Det er jo like skummelt ved brann.. Hva tenker dere?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Hva er egentlig poenget med å bruke sele for at de ikke skal snu seg. Så lenge de kan snu seg selv kan de ligge på magen eller på siden. Syns sele er unødvendig så lenge barnet er friskt. Ser poenget om barnet har en brekt fot som ikke må belastes eller en annen uvanlgi grunn.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Er vel en uting å bruke sele uansett om det er en baby eller ett barn. Sånn nattpose er vel bedre..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Må vel slutte å feste de når de sover i vogna også da regner jeg med. Uting det også...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Husker jeg leste her inne om et barn som hadde fått selen i sengen rundt halsen fordi han snudde seg til tross for selen. Han var blålig i fjeset når mammaen oppdaget det. Å bruke sele i sengen gir ingen mening for meg. Å bruke det i vognen er noe annet hvis vognen er uten tilsyn da babyen/ små barn i verste fall kan ramle ut.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 vi bruker ikke sele. liker ikke tanken på det. har ikke hatt behov for det. ingen av barna har likt og ligge på ryggen, har gått utrolig bra. er kansje skummelt ved brann. tar lengre tid for og få ut ungen..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 selen i en vogn er en 5-punkt sele som barnet ikke kan kveles av, og man lar ikke et barn ligge å gråte i vognen uansett (jeg gjør ihvertfall ikke det) i en seng skal det godt gjøres å feste et barn i 5 punkt sele, og gjør man dette, vil barnet få smerter siden den ligger i en stilling hele natten. I vogn sover de noen få timer når de er så store at de sover i sportsdelen. Et barn som er vanskelig å legge for natten må gjerne gråte litt for å skjønne at dette er alvor, på natten skal man sove, og det å ligge fastbindt i en seng mens man gråter ser jeg på som grusomt! Bind deg selv i en seng og se hvordan det føles! Senga skal være et godt sted! Hvis man føler seg inesperret i sengen kan man fort få angst for senga, og det vil ikke gjøre saken lettere! Ta heller kampen der og da og bli ferdig med det! Vi hadde en evig vandrer, men det ret seg etter 2 uker Og jeg lot barnet være våken inne på rommet hvis det ville, han fant fort senga når han ble skikkelig trøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå