Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Har barnehagen noe med om ungen bruker smukk eller tommel? Ungen er under 2 år om det har noe å si.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Det er det som er ulempen med barnehage, at de blander seg nøyaktig så mye de finner det for godt. Du som forelder må altså bare høre på det de har å si.... men om du gjør noe med det blir opp til deg. Om de da ikke truer med å melde dere til Barnevernet. En trussel om en bekymringsmelding kan gi dem svært mye makt. Derfor synes jeg det er friere å bruke dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 De skal jo selvsagt ikke blande seg for mye, men kan jo komme med meningene sine. Kanskje smokken hemmer lek, eller prating og de ser det i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Nei, men tror ikke mange barnehager "tillater" at de bruker smok utenom når de sover. Totten er litt vanskeligere å styre.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Barnehagen skal være en forlengelse av hjemmet og følge opp (innen rimelighetens grenser og tatt i betraktning at det er mange barn) i forhold til foreldrenes ønsker.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Næh, barnehagen har ingenting med det, men jeg må jo si jeg setter pris på at de legger alle smokkene på hylla/i sekken når de ikke sover da. Ungene trenger ikke gå rundt med smokk på dagtid, og om de har den nåt de sitter å leker har de det med å stjele hverandres osv og det er ikke akkurat så hygienisk. I barnehagen vi bruker ligger stort sett smokkene på hylla når barna ikke sover, men de får de selvfølgelig om de er lei seg når mamma går, trenger et fang og litt trøst i løpet av dagen e.l. Har aldri blitt kritisert for at ungene mine har brukt smokk ihvertfall, om det var det du lurte på.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg synes det er helt greit at bhg blander seg inn i hva som skjer der på dagtid. Spesielt når det kommer til ting som smokk. Min lille er også veldig glad i smokk, men vi forsøker å ikke gi den til henne på dagtid. Derfor er det flott at ingen andre av barna i bhg heller ikke bruker den (utenom når de sover selvsagt!). Tror det er lettere hvis det er en regel på at ingen får bruke den på dagtid. Hva dere gjør hjemme hos dere selv, har bhg ingenting med.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Smokk utenom når man sover i barnehagen er totalt unødvendig. Det verste jeg ser er unger som flyr rundt med smokk i munnen, og som man kanpt kan skjønne hva sier.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Ungen bruker tommel. Har aldri ville tatt smokk. Bhg ville putte på smokk...Noe jeg nekter. Totten kommer inn når ungen er trøtt eller usikker på noe, ellers skjeldent. Fikk litt bakoversveis igrunn, følte jeg ble skikkelig kjeftet på. HI
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Ok, så det var tommelen som var problemet? Nei, den trenger du ikke å gi deg på. Bhg kan anbefale smokk så mye de vil, men hvis du vil, så blånekter du. Skjønner godt at du fikk bakoversveis, det hadde jeg fått også, gitt, og nei, har jeg bestemt meg for noe, så gir jeg meg ikke på tørre møkka! Det trenger ikke du å gjøre, heller. Sjelden uten K, forøvrig. ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 Skriveleifer kommer fort, hehe. Var ikke den mest hyggelige måten å bli møtt i døren på. Merkelig nok bruker ikke ungen totten hjemme med mindre hun er trøtt eller syk. Så mitt ressonnement er at hun enten har vært trøtt eller utrygg i barnehagen. Noe barnehagen burde klare å fange opp. Tror jeg tar en prat med ped leder på mandag, var fra en ny assistent jeg fikk dette...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Og hvordan i alle dager har bhg tenkt å få barnet til å begynne med smokk? Skal de virkelig kjøre smokketilvenning med en toåring? hehe... Jeg har selv en toåring som er totter, og dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg hadde ledd godt om min bhg hadde forslått dette. Det er selvsagt fint om bhg forsøker å oppfordre barna til å ta ut totten av og til om de bruker den mye, men utover det er det ikke så mye de kan gjøre. Tottere er litt i særstilling, sånn er det bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå