Gå til innhold

BLIR SNART SPRØ

Anbefalte innlegg

Skrevet

av å lete etter navn til lillegutt. Alle spør jevnlig om han har fått navn..og jeg synes etter hvert at det er dritflaut å måtte si nei... Hvor vanskelig kan det være liksom...gutten er 5 uker og jeg har jo i tillegg vert gravid i 9 mnd...så burde hatt nok tid å finne ut av dette. Vil så gjerne være overbevist og ha en god følelse for navnet, skal jo ha det hele livet!!

Når vi har et par alternativer vi trivest med begge, og så lufter de for familie/venner blir vi bombadert med alternativer - jaja tar hintet!!

Klar det er vi som skal like det men er jo en god følelse å få positive tlb.mld.. SUKK sliter virkelig denne gangen

Andre som har samme problem...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår ble 6 uker før han fikk navn. Vi ha totalt forskjellig smak på navn, så vi måtte jenke oss veldig begge to. Til slutt ble vi enige. Klart slekt og venner foreslo navn, men vi valgte ingen av forslagene. Tanten min synes navnet vi valgte var så fælt at hun faktisk ikke sa et kløyva ord da vi fortalte navnet, ha ha :-D

Han heter forøvrig Sivert :-)

Skrevet

Her ble jenta vår nesten 3 mnd, før vi hadde navn på henne, før det gikk hun bare under navnet "tulla vår". Var nok likefør familien vår ga henne et navn ;)

Skrevet

Sivert har vi på listen :-) Men her inne får vi tilbakemeldinger som "stivert"... og blir usikker igjen...:-)

Hi

Skrevet

Har du forslag til noen navn du liker?

Skrevet

Ja liker best Lars Henrik, men det blir litt likt kanskje og litt langt i forhold til bror Erik. Aksel liker jeg men mannen er ikke helt komfortabel..+ det er litt hardt.. Ellers Sindre og Sivert, litt "veikere", blir ikke helt overbevist nei..

Ellers har vi hatt flere alternativ der en av oss liker veldig godt og den andre sier blankt nei.. Liker litt stødige navn men må i tilleg ikke bli for "harde".. Jaja må vel komme i mål før staten automatisk tildeler et navn ;-)

og det skjer vel etter 6 mnd, hehe

Skrevet

Vi endte på dobbelt navn siden vi ikke ble enige, men navnet passer perfekt på guttungen:) vi brukte 3 måneder på etternavnet. Det endte med at mitt etternavn, ble guttungens etternvan også. Men stakkaren har dobbelt navn, mellomnavn og etternavn. godt at mellomnavnet forkortes ned til bare første bokstav:)

ingen i familien vår likte navnet, men nå syns de det er flott :) så bli enige dere i mellom, og de andre får bli fornøyde med det valget dere tar:)

Skrevet

Takk for tlb.mld, godt å høre det er flere som er treige...;-)

Fortsatt ikke framgang....+ det har dukket opp enda et alternativ, Nikolai....liker det godt selv om veldig forskjellig fra de andre alternativene...Fint??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...