Gå til innhold

Noen med steriliserte menn som har blitt gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså gravide med ham - ikke med noen andre... ;-)

Hvor lenge etter inngrepet ble du isåfall gravid?

Er nervøs for å være gravid. Mannen ble sterilisert før fødselen, men vi hadde sex noen uker etter fødsel, og nå kommer nervene snikende.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble gravid ca 5 uker etter fødselen, fikk beskjed av legen at slikt forekommer, og steriliseringen er først maksimal etter ca 6 mnd.. Jada, greit nok.. Men nå er det 3 år siden, og jeg er fanden meg gravid igjen.. Så sterilisering er ne humbugg! Jeg starter på pilla eller noe igjen når denne ungen kommer til.. Vi var enige om 2 barn.. Har snart 4 :-/ men, lykkelige er vi jo, enda det føles håpløst.. Skal sies at mannen stoler nok på meg, så han VET dette er hans barn ;)

Skrevet

Men har han levert sædprøve i etterkant? Man skal jo levere en prøve og få bekreftet at det ikke er noe liv, før man kutter tilleggsprevensjon.Mange som hopper over denne biten, som derfor kan få seg en overraskelse.

Skrevet

Herregud, nå får jeg HELT noia her! Dette vil evt bli vår nummer fire også. De to først var planlagte, mens nr tre var en glipp - derav sterilisering mens jeg ennå var gravid!

Men knyttet eller brente de av sædlederne til din mann? Min mann fikk sistnevnte inngrep, og ble fortalt at det er langt mer sikkert enn knyttinga..?!

HI

Skrevet

Han leverte prøve han, og vi fikk klarsignal.. Så jeg ville aldri tatt en sterilisering forgitt, vi er levende bevis på at det aldri blir 100%, og de kan ta feil ved den prøven..

Skrevet

Han fikk sistnevnte ja.. Så enda om det er den sikkreste "behandlingn" så er den ikke 100% sikker.

Skrevet

"Mirakler" skjer stadig vekk, og et av naturens mirakler er at vi kan reparere oss selv av og til. Dvs at sædprøven kan være helt uten levende celler 3 mnd etter operasjonen, men to år senere kan sædlederen ha grodd sammen igjen. Sædcellene kan lage seg en ny vei ut med andre ord.

Dette kan også skje steriliserte kvinner, det er veldig sjeldent, så sterilisering er det absolutt sikreste prevensjonsmiddelet vi har. Men som gynekologen min da, ingenting er 100% sikkert, ikke engang sterilisering.

Skrevet

Man må jo vente i 3 mnd før sædcellene er ute av mannens kropp da, gjorde dere det?

Skrevet

Sulle til å legge ut lignende innlegg..

Men her er det 5 år siden mannen steriliserte seg.

Han tok aldri å testet seg etter 3 mndr.

Nå har jeg gått med mistanke om at jeg er gravid i noen uker, så i morgen får jeg sjekke opp dette. Ser jo her at det er mulig, så da får vi jo bare vente å se...

Skrevet

Jeg vet om ei som sente mannen, eller han gikk frivillig etter barn nr5 og fikk klipt strengene..............de har fått barn nr6 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...