Gå til innhold

Kan jeg si ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei bestevenninne, som er en av de eneste jeg er BESTEVENN med og stoler 100 % på.. Men det er en ting som begynner å bekymre meg.

Hun har en mor som er alkoholisert, besteforeldre som også er det, og en far som ikke stiller helt opp. Og nå har jeg lagt merke til at etter hun fikk datteren (som fikk flaske fra 3 mnd) har begynt å drikke mye vin. I helgene, hun har mann som tar seg av barnet. Men jeg vet at hun kan fort drikke en dunk vin selv. Når han er der, og også når han ikke er der, etter ungen er lagt i seng. (ungen er nå 4,5 mnd)

Hva kan jeg si til henne? Jeg synes dette er så skummelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men i rolige former, og si det på en måte der det kommer frem at du bare er bekymret..

Skrevet

Jeg bare aner ikke hvordan jeg skal formulere meg, eller i det hele tatt si det. Hun er en fantastisk mor ellers. I hverdagene. Ungen elsker jo henne, og jeg ser jo det er likesidig..

HI

Skrevet

ingen andre som har forslag?

Dytter her for min venninnes skyld.

Skrevet

Si det rett ut. "Det er noe jeg har hatt lyst til å snakke med deg om.., men jeg synes det er vanskelig..."

Nevn alt som er positivt med henne... og si at du er bekymret for drikkevanene hennes.., fordi du kjenner til familien hennes, og vet at hun er i faresonen selv, og det er det siste du vil for barnet hennes, og for henne og for deg selv..

Du finner nok ordene..

Skrevet

Ja det var ikke dumt. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...