Gå til innhold

Navn til den kommende babyen..??


Lillesøster april 2012<3

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen har ENDELIG blitt enige om et guttenavn.. Men jentenavn er helt umulig jo!! :/ Og gyn. sa på siste UL. nå i uke 14 at slik som babyen lå der og da så det mest sansynelgi ut til å bli en jente igjen ;p men kunne ikke si noe sikkert.. Så da blir det ikke lett :P Kansje fordi vi har en datter fra før med det perfekte jentenavn :P Hun heter Natalie, og dette navnet hadde jeg bestemt at min evnt. kommende datter skulle hete helt siden jeg lekte med dukker! :P Så der var jeg ikke lett å rikke på.. Heldigvis syntes mannen dette navnet var fint også :)

 

Flere som har funnet navn eller kan komme med noen forslag de bare kommer på i farten? Som kan hjelpe alle oss som ikke finner noen navn i å finne flere navn å lete og velge imellom ;)

 

 

Her er noen forslag fra meg selv:

 

 

Guttenavn jeg og mannen likte som kan være til inspirasjon for andre ;) men som vi ikke ble enige om.. :P

 

- Isak

- Marcus

- Benjamin

- Sebastian

- William

- Niklas

- Kevin

- Sindre

- Thobias og Robin <3 Navnene på mine kjære tvillingutter som ble født så alt og alt fortidlig.. Hadde vi ikke brukt disse navnene fra før, hadde det vel blitt en av disse på en kommende gutt..

 

 

Jentenavn jeg liker og som jeg må spørre mannen om han liker:

 

- Linnea

- Leah

- Tuva

- Amalie (men for likt Natalie og Emilie som også er veldig fint, men som et nært vennepar har til navn på sin datter)

- Sunniva (men mannen nekter..)

 

 

Her er noen navn jeg kommer på i farta til inspirasjon:

 

Guttenavn:

 

- Adrian

- Brage

- Nikolay

- Ruben

- Mathias

- Marius

- Loke

- Trym

- Johan

- Jonatan

- Emillian

- Emanuel

- Sondre

- Lucas

- Gustav

- Ludvik

- Thomas

- Robert

- Liam

- Vemund

- Ellias

- Reidar

- Christoffer

- Henning

- Lars

- Magnus

- Stian

- Aleksander

- Ståle

- Ted

- Jhonny

- Andreas

- Sigbjørn

- Adam

- Eivind

- Øyvind

- Tom

- Ove

- Rolf

- Christian

- Karl

- Oskar

- Odin

- Tony

- Oliver

- Kjell

- Ivar

- Rune

- Runar

- Ådne

- Aksel

- Per

- Pål

- Bjørn

- Bjarne

- Kenneth

- Kent

- Are

- Tor

- Arve

- Arvid

- Michael

 

 

Jentenavn:

 

- Christina

- Victoria

- Tirli

- Sol

- Angelica

- Line

- Therese

- Sofie

- Linn

- Iren

- Irene

- Emilie

- Emma

- Malin

- Karina

- Elisabeth

- Gretha

- Grethe

- Runa

- Tone

- Mari

- Charlotte

- Mia

- Celine

- Thea

- Solveig

- Kristin

- Kristine

- Laila

- Marlen

- Yonna

- Merle

- Mari

- Maria

- Marit

- Marita

- Joyce

- Vårin

- Idun

- Marta

- Mathilde

- Caroline

- Carola

- Sanna

- Sunna

- Mie

- Tale

- Oda

- Nina

- Kine

- Ane

- Anna

- Anette

- Silje

- Renate

- Rita

- Eirin

- Eli

- Else

- Åsta

- Lise

- Liv

- Kirsti

- Kjersti

- Sandra

- Sabrina

- Hanne

- Kathinka

- Miriam

- Mariell

- Ingvild

- Jeanette

- Ayla

- Inga

- Ingrid

- Ingunn

- Jorunn

- Torun

- Sølvi

- Sylva

- Mona

- Mariann

- Marianne

- Torbjørg

- Tora

- Siv

- Anita

- Reidun

- May

- Maya

- Nicole

- Hege

- Eva

- Helene

- Ida

- Tina

- Ann

- Anne

- Monica

- Melinda

- Marte

- Merete

- Beate

- Bea

- Magdalena

- Trine

- Elise

- Jessica

- Marie

- Melanie

- Åse

- Gunn

- Berit

- Tove

- Rakel

- Martine

- Lina

- Linda

- Lotte

- Sara

- Selma

- Siri

- Ragne

- Ragna

- Isabell

 

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å tenke på navn ja, men har ikke diskutert det med mannen ennå. Vi venter og ser om vi får vite hvilket kjønn det blir på ultralyd, så blir det vel diskusjon etterpå. Vi har noen navn som vi kom fra til sist, så det kan godt være vi bruker et av de hvis det blir gutt denne gangen også. Hvis det blir jente må vi vel finne på noen nye ;) Liker egentlig slike typiske navn som er populære nå jeg da, og sønnen vår har også et slikt navn. Det visste vi ikke når han fikk det, men det ble jo slik. Har ikke som mål at det skal ligge på topplistene, men det er godt mulig det gjør det. Og navnet blir internasjonalt da vi har en del familie i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å tenke på navn ja, men har ikke diskutert det med mannen ennå. Vi venter og ser om vi får vite hvilket kjønn det blir på ultralyd, så blir det vel diskusjon etterpå. Vi har noen navn som vi kom fra til sist, så det kan godt være vi bruker et av de hvis det blir gutt denne gangen også. Hvis det blir jente må vi vel finne på noen nye ;) Liker egentlig slike typiske navn som er populære nå jeg da, og sønnen vår har også et slikt navn. Det visste vi ikke når han fikk det, men det ble jo slik. Har ikke som mål at det skal ligge på topplistene, men det er godt mulig det gjør det. Og navnet blir internasjonalt da vi har en del familie i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har diskutert, og er heldigvis enige. Hvis vi får jente skal hun hete Rikke Sofie, og hvis det blir gutt skal han hete Kasper/Casper. For meg er det viktig at barnas navn passer sammen. Det har vi klart nå :) De to jeg har fra før heter Rebekka og Fredrik (Vi har R og K som går igjen i alle navnene....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. navnet er absolutt ikke klart!

 

med førstemann klarte vi ikke å bestemme oss før gutten var et par uker, men tror det skal bli litt lettere denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har börjat diskutera namn lite smått här hemma.. Men vi både tror vi att vi väntar en liten pojke och det enda namnet vi har kommit överens om är flicknamnet. Så vi får se på UL om dom kan se vad det blir. :)

 

Om det blir en flicka ska hon iallafall heta Viivi Maria.

 

Pojknamn som jag gillar är Theodor/Theo eller det ovanliga namnet (som många har sina åsikter om) Judas/Judah. Är inte många som håller med mig om att det är ett fint namn men som tur är så gillar faktiskt min sambo det. :) MEN är jag beredd att döpa mitt barn till det i ett kristet samhälle?

 

Annars är jag mycket för ovanliga namn. Både jag och sambon har väldigt vanliga namn, båda våra namn finns med på topplistan och har säkert legat där sen sent 80-tal :P Så jag vill ha lite speciella namn.

 

När jag var yngre gillade jag Tindra väldigt mycket men det har blivit alldeles för vanligt idag tycker jag. :)

 

Men ja, summa sumarum så hoppas jag att det blir en tjej så vi slipper så mycket diskussioner här hemma.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...