Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Hvor mange porsjoner til hver med kake og antall kaker bør det være i en barnedåp???? Vi klarer ikke bli enige. Først skal vi servere en 3-retters lunsj og kaffe og kaker etterpå.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Hvor mange mennesker er dere da? Vanskelig å svare på hvor mange kaker dere bør ha når vi ikke vet om dere skal være 12 eller 45 mennesker...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Bedre med for mange enn for få kaker synes jeg, men jeg synes det er flott med bugnende kakebord da Vi var vel 21 stykker i dåpen her og serverte først middag og så kaffe og kaker. Vi hadde: -marsipankake -sjokoladekake -oreokake -sjokellakake -kransekake -muffins -kanelboller -hjemmebakte sjokoladekjeks -iskake -fruktfat -småsjokolader -potetgull.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Vi var 23 og hadde 15 kaker Litt artig å ha til etterpå og
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 hos oss blir det ca 25 mennesker, og jeg lager for mye kaker hver gang fordi jeg vil ha en av alle jeg lager tårnkake, sjokoladekake, gulrotkake, bløtkake og brownies (siste er det eneste ungene mine spiser av kaker, så må ha den med)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 hjelpes...blir vell ikke bare litt igjen til overs da tenker jeg? det er jo over en halv kake pr person, og det etter en stor middag?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 glemte visst ettpar kaker her: iskake og suksessterte er også med
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Vi blir 25 til dåpen. Jeg elsker kaker og vil gjerne ha mye å velge mellom, men mannen mener det bør holde 2 kaker Vi kan ikke ha det hjemme da, så vi må kjøpe alle kakene der vi skal være. Gjestene forventer vel å få mer en ett stykke kake?? Det hadde iallefall jeg gjort
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Har aldri vært borti å få bare "kjøpekake" i barnedåp, er du sikker på at dere ikke får lov å lage et kakebord med medbrakte kaker når dere bare kjøper hovedkaken der? Jeg hadde forventet kakebord og følt meg litt snytt om jeg bare fikk ett kakestykke. Hadde selvfølgelig aldri sagt det høyt til vertskapet, men hadde blitt litt skuffet ja
Behnari Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 Nå vet jeg ikke hvor du skal ha det, men det høres rart ut at dere ikke får lov til å ta med noen kaker selv også. Er jo tradisjon at tanter og bestemødre ønsker å bake en kake eller tre. Jeg har jobbet rundt om på diverse restauranter/hotell og der er det selvsagt lov å ha med egne kaker i tillegg. Sjekk opp en gang til.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Skal sjekke en gang til om det er lov å ha med noe selv, men forstod det slik at vi måtte kjøpe der. Men må helt klart ha litt mer enn et kakestk pr person ja. Har lyst på maaaange kaker, mmmm... Elsker kaker!!!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #13 Skrevet 14. oktober 2011 Hvis det bare skal være kjøpekaker trenger dere ikke så mye som m dere har hjemmebakt. Kjøpekaker er gjerne så søte, og smaker så lite annet enn søtt, at folk ikke har lyst på så mye. En skive marsipankake og en skive kringle er som regel nok. Kan du ta med hjemmebakst går det gjerne minst dobbelt så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå