Gå til innhold

Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et barn i tidlig skolealder som har overdreven sexuell aktivitet, både med seg selv (onanering i tide og utide, også foran andre) og med andre barn (putte ting i rumpa, slikke i rumpa o.l.) Er dette virkelig vanlig, eller er det bekymringsverdig oppførsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig oppførsel;)

Skrevet

Er vel ikke helt vanlig for et barn å slikke andre i rompa?

Skrevet

Har jeg aldri hørt om engang, jeg... Så i mine ører høres IKKE dette normalt ut.. Men hva vet jeg......

Men hvis barnet gjør dette med andre, så er det jo overgrep! Jeg hadde ihvertfall begynt å lure på hvorfor barnet gjorde sånt, om det hadde opplevd det hjemme o.l

Skrevet

Har jeg ikke hørt om, og jeg har faktisk 3 barn i skolealder nå. Har en nevø som en gang puttet noe i rumpa på en kompis, og reagerte ikke stort på det, men synes dette høres voldsomt ut.

Kjenner du barnet godt?

Skrevet

Eneste barnet jeg har sett dette hos var en gutt som var hjerneskadet og autist, han skulle onanere hele tiden og ihvertfall til barne-TV...

Har selv fire barn og har jobbet med barn i mange år, kjenner til mange barn med andre ord og jeg vil ikke si det er normal oppførsel i det hele tatt. Jeg hadde begynt å lure.

Skrevet

Nei,det er ikke vanlig oppførsel. Jeg er lærer i småskolen, og har opplevd dette i 2 tilfeller. Den ene hadde adhd og den andre store adferdsproblemer. Dette ville jeg tatt alvorlig!

Skrevet

Dette er ikke vanlig og _kan_ være et tegn på sexuelt misbruk.

Jeg er bv ped, har jobbet med et par saker der overgrepsutsatte barn har vist den type oppførsel du beskriver, og jeg har også gått på kurs for å kunne gjenkjenne tegn på seksuelle overgrep hos barn under 12 år, og det du beskriver er rimelig klassisk.

Jeg må likevel presisere at jeg ikke er noen ekspert på området.

Skrevet

Takk for alle svar.

Har en virkelig dårlig magefølelse her, spesielt siden denne oppførselen ser ut til å ha startet i samme periode som mor og far ble skilt, og mor fikk ny mann.

Kan man melde fullstendig anonymt til barnevernet? Vil ikke "ta støyten" dersom dette viser seg ikke å være noe!! Men klarer samtidig heller ikke å la være å gjøre noe. For tenk hvis..?! :-(

HI

Skrevet

Hei

jeg ville været bekymret, og ja, du KAN melde fullstendig anonymt til bv. Hvis sakeen derimot skulle ende i en rettssak, og du blir innstevnet som vitne, mister du anonymiteten din (det er srtraffbart å ikke møte som vitne om en blir innkalt).

Skrevet

Vel... Skulle det gå til rettsak, så har jeg selvsagt overhodet ingen problemer eller betenkeligheter med å miste min anonymitet....

HI

Skrevet

Bare onaneringen- alene på rommet vel å merke, er relativt normalt. Så vidt jeg husker fra pensum er det hele 1 av 4 barn som gjør dette.Mange som utforsker seg selv i den alderen. Men alt det andre skaper grunn til bekymring! Jeg ville tatt en tlf til bv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...