Gå til innhold

Ørebetennelse og dren, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mistanke om at sønnen min har ørebetennse og helsesekretæren tenkte at det hadde gått hull på trommehinnen siden det renner gul væske/slim ut av øret hans.

Han har dren, er det noen som vet hva som skjer med drenet om det har gått hull på trommehinnen?

Venter på tlfn fra legen, men spør alikevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt mens jeg enda venter på at legen ringer...

Skrevet

Da har drenet vært tett, og ikke fungert som det skal.

Det må nok nytt dren til.....

Skrevet

Når man har innlagt ventilasjonsrør (dren) så sitter det i trommehinnen slik at det alltid er åpent.

Poenget med drenet er at det skal renne ut når man får betennelse slik at det ikke samler seg puss bak trommehinnen (og buler og skaper smerte).

Så om det nå renner ut av øret til sønnen din så er det bare bra! Det betyr at drenet fungere som det skal. Om det renner over flere dager, bør du kontakte legen som følger opp drenet slik at du kan få hjelp.

Skrevet

Men om det er bra at det renner, skal det renne så mye da?

Har vanskelig for å skjønne hvordan det kan komme så mye og på så kort tid gjennom det bitte lille drenet!

Han hadde væske i mellomøret. Det var derfor han fikk dren fordi det var såpass væske at trommehinnene ikke klarte å vibrere og han hadde derfor problemer med hørselen og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke kom til å merke når denne væsken rant ut siden drenet var så lite, men at det kom ut selvom jeg ikke merket noe.

Og det skal vel ha rent ut iallefall en del av det som var der når drenet ble satt inn i februar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...