Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Blir så eitrande irritert. 7 åringen har en kompis, jeg nok kunne skrevet side opp og side ned om. Men, når var de her også lekte, 3 stk. Vi gikk hjem fra lekeplassen for å spise, og da ble to kompiser med. Før vi fikk spist fant de ut at de skulle ut igjen alle tre, og jeg sendte med sønnen min et rundstykke i hånda. Da ville denne gutten også ha, og de fikk hvert sitt rundstykke alle tre. Så, rett utenfor døra her begynner denne ene gutten å kaste det rundt. "Jeg skal ikke spise det, jeg skal bruke det som bombe " Grrr. Kjenner jeg blir så lynings over manglende respekt. Jeg kjøper da for f ikke økologiske rundstykker til en liten formue - for at han skal kaste det rundt. Han fikk streng beskjed om å ta det opp igjen, men jeg vedder på at han kaster det rundt neste sving. Dette var da etter at han tømte en skål med bokstavkjeks som sto her, og spiste opp lillebror sine Dent Drops.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Om du ikke liker at barn ikke vil spise din mat, så gir du dem ikke mat! Problemet løst! Synst det var litt fantasifullt å bruke et rundtstykke som bombe jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Når han spør om han kan få et rundstykke han også, så synes jeg ikke det går an å si nei. Men jeg forventer såpass av en 7,5 åring at han spør fordi han skal spise det, ikke kaste det rundt. Det var et helt vanlig rundstykke, laget av loffdeig forøvrig. Så det er ikke smaken det var noe i veien med.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Og nå maser han om å overnatte her (I think not), samtidig som han sitter på kjøkkenet og promper høylydt og synes det er skrekkelig morsomt. Hva gjør man med sånne unger ? Jeg er virkelig ikke vant til slik oppførsel, selv om mine gutter ikke på noen måter er engler de heller...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg hadde også blitt sint om unger hadde brukt mat jeg gav dem til å leke med. Mat er ikke leketøy hos oss, så ungen hadde nok fått klar beskjed. Jeg hadde forlangt å få rundstykket tilbake. Ellers høres det vel ut som om denne 7 åringen trenger litt ekstra oppfølging og jeg tror jeg hadde satt klare regler for overnatting, ja.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Han får de samme reglene som mine unger får, og også de øvrige kompisene til eldste. Men det synker bare ikke inn... Jeg skrev et innlegg forleden dag der jeg fant han på taket ! Han hadde klatret ut takvinduet i 2 etg. Sukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå