Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Har en tært på 10 mnd hjemme. Fått avslag på bhg og jeg har permisjon fra jobb frem til sommeren grunnet studier. Ergo skal jeg og baby gå hjemme. Lurer i blant på om tærten kjeder seg med meg? Hvordan merker jeg evt det? Hva gjør man evt når ordinær permisjonstid er over og den vanlige barselsgruppa er i bhg/dagmamma? Redd for å ikke gi baby nok. Kan babyer kjede seg hjemme med mamma, evt når begynner de med dette?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg vokste opp uten å kjede meg. Var ikke alle som gikk i barehage i de tider - og om jeg kjedet meg så husker jeg det iallefall ikke. Kanskje barn som går hjemme blir flinkere til å leke alene og blir mer fantasifulle? Begge mine gutter gikk hjemme til dem var 15mnd. Vi hadde også et år barnehagefri. Brukte da åpen barnehage aktivt. Ellers blir man gjerne litt kreativ og lager litt aktiviteter hjemme. Tegn, form og farge:) Vi brukte også naturen mye. Var alltd ute. Gikk turer og hadde piknik på lekeplassen.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Frem til barnet er 2 år er de ikke veldig sosiale de mer leker ved siden av andre barn en med andre barn. Så om du som mor er flink å underholde han bør det gå fint, men du kan nok komme til å trenge litt sosialt input selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå