Gå til innhold

Jeg fryser, fryser og fryser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 7 uker på vei med barn nr. 3 og så langt har jeg hatt det relativt bra bortsett fra at jeg er kronisk kald. Det hjelper ikke å kle på seg mer klær, jeg er fortsatt frossen inn til margen. Det eneste som hjelper er å stå i en glovarm dusj lenge. Er det flere som har et sånn, eventuellt vet årsaken til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på akuratt samme måten. Er 8+4 og fryser fortsatt, men på meg kommer det som kuldetokter. Lurer på om det kan ha noe med stoffskifte å gjøre...

Skrevet

Det lurer jeg også på. Håper virkelig ikke det, for det siste jeg trenger er lavt stoffskifte. Skal til første kontroll i slutten av neste uke så da skal jeg be legen ta stoffskifteprøver samtidig.

Skrevet

Jeg har det også sånn. Jeg er 11+3 nå. Jeg hadde det sånn i det forrige svangerskapet også. Spesielt på kvelden når jeg er trøtt.

Skrevet

Jeg også :( fryser konstant uten feber!! i uke 7+0 i dag.

Skrevet

Lavt stoffskifte er ikke det verste du kan få...

Spesielt ikke om du får medisiner mot det..

Nå vet jeg ikke hvordan det er om du får lavt stoffskifte i svangerskapet -om legen vil medisinere deg, men jeg har det til vanlig og har ingen særlige problemer med det i svangeskapet. Har økt dosen med medisiner ganske krafig da...

Hos meg som har det til vanlig, skal TSH verdien helst ligge mellom 0,5-1,5. Jeg måtte krangle med legen min for å få øke dosen, så vær litt obs selv.. Mange fastleger har ikke peiling på dette...

Be legen ta stoffskiftprøver (de bør helst ta tidligst mulig på dagen da stoffskiftet er lavest).

Du kan lese mer om stoffskiftesykdommer her:

http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/forum.php

Bare ta kontakt med meg om du lurer på noe, så skal jeg prøve å hjelpe deg så godt jeg kan...

Skrevet

Jeg hadde det sånn i første trimester forrige gang jeg var gravid. Ei venninne hadde det likedan. Går nok over:-)

Skrevet

Få sjekket stoffskiftet ditt som flere har nevnt her.

I kinesisk medisin sier teorien at det ikke er uvanlig at man kan begynne å fryse når man er gravid, da svangerskap kan tappe kroppen for såkalt nyreenergi (tenker her på nyre-yang). Høres rart ut, men når man er lav på nyre-yang, så fryser man nesten alltid :)

Dette betyr IKKE at det er noe galt med nyrene dine, bare at de energimessig (slik kinesisk medisin ser det) er på lavgir.

Poenget mitt er at hvis du ikke finner noen annen årsak til at du fryser, så kan faktisk akupunktur hjelpe deg :)

I mellomtiden kan du jo forsøke å drikke Yogi-te Sweet Chili - den er ikke sterk slik det høres ut på navnet, men den varmer virkelig!

Skrevet

Aaa-ha!

Jeg fryser også hele tiden! Jeg er jo en frysete jente i utgangspunktet, men de siste ukene har vært skikkelig "beinkald" som noen her skriver om.

Samboeren min og jeg venter vårt første barn, og vi satt senest over middagen og gjettet litt rundt dette.

Kroppen må jo bruke mye energi på spiren om dagen, og mye av kaloriinntaket går jo til å holde kroppstemperaturen ved like..

Jeg har forøvrig høy forbrenning. :)

Veldig oppklarende for meg, her jeg sitter med ullundertøy, ulltøfler, ullskjerf og ullpledd.. :P

Angående nyreenergi; det tror jeg på :) Akupunktur har hjulpet meg med hodepine, lavt energinivå/sliten og.. *trommevirvel* å bli graviiid :)

Skrevet

Jeg fryser litt, men heldigvis ikke slik jeg gjorde i forrige svangerskap, da var jeg en vandrende istapp:)

Skrevet

Jeg fryser ikke hele tiden,men får ofte "frostrier".

Det kommer helt plutselig og jeg fryser så grusomt at hele meg skjelver. Eneste som hjelper er at sambo varmer meg eller en dusj/et bad. Helt grusomt!

Skrevet

Jeg fryser i perioder iløpet av dagen. På jobb, går inne m skjerf og dunkåpe...:) nå, fyrer i ovnen , ligger under tykk dundyne. Jenta mi på snart fem ligger oppå dyna og er ganske varm... Kroppen har mye å jobbe med for tiden;)

Skrevet

Tror nok ikke dette har noe med stoffskiftet å gjøre. Det er mange som opplever å fryse veldig i begynnelsen av svangerskapet. Vet ikke hvorfor det er slik. Jeg frøs veldig den første uka etter at jeg testet positivt, og var skikkelig kald helt innenfra. Frøs selv om det var veldig varmt i stua, og det nyttet ikke å kle på seg mer. Hjalp litt med en kopp te. Nå fryser jeg av og til. Jeg har målt stoffskiftet nettopp for å sjekke om jeg må øke medisindosen nå som jeg er gravid, men det var enda helt normalt. Så tror ikke alle her trenger å springe til legen og få det målt.

Skrevet

8 + her. Fryser som aldri før. Her er det ull, ull og ull som gjelder. Må også ty til glovarme dusjer på ettermiddagene, noe jeg vanligvis får hjerteklapp av. Men nå er det glovarm dusj og så rett under ekstra tykk vinterdyne med mange lag på meg...

Sukk.

Minnes forrige gang at jeg nøt vinteren, da det var den første jeg gikk gjennom uten å fryse. Ser ut til at mye er annerledes denne gang :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...