Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Er ikke utdannet (ikke vgs engang), men regner med å få meg en heltidsjobb i barnehage eller butikk. Vil jeg da få huslån i januar f.eks.? Fra husbanken (eller nav?) tenker jeg. I byen jeg bor i er det helt klin umulig å finne boplass. Vi er uten boplass rett og slett.. Og jeg vil ikke at mitt barn skal vokse opp slik hun gjør nå... Er aleneforsørger og 19 år gammel..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Har du noe egenkapital? Om du har egenkapital og kan vise til fast inntekt (via 2-3 lønnsslipper) så kan det være at du får lån. Det du kan gjøre er å kontakte diverse banker allerede nå for å høre hva som må til for å få lån. Lykke til med jobb, lån og hus! God helg:-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Takk 12.25! Har ingen egenkapital (med mindre omtrent 1000 kroner på bsu konto.. hehehe), og lurer nå på om jeg klarer å finne noen kausjonist.. Skal prøve i forskjellige banker imorgen, og ta kontakt med husbanken i samme slengen:-) Evt. om det er mulig å få lån når man lever på trygd, men det tviler jeg er mulig uansett..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Det du kan gjøre når du ikke har egenkapital er at du søker startlån hos kommunen og så bruker du startlånet som egenkapital. Jeg vet ikke hvordan det er å søke lån på trygd. Om trygden kun er midlertidig så er nok sjansene små og du stiller sterkere med fast jobb og sikker inntekt. Ta en ringerunde du og hør hva som skal til. 12:25
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Skaff deg jobb og opparbeide deg litt egenkapital. Snakk med kommunen om å få startlån.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 Ok.. Må det være fast jobb? Vet ikke om jeg har noen mulighet til å få fast jobb uten noen utdanning i det hele tatt, og egentlig vil jeg jo bli ferdig med skole og slikt.. Trenger bare en fast boplass til meg og min datter så vi ikke trenger å være kasteballer rundt omkring hos familie...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Om du ikke har en medlånetager som har fast jobb så må du nok ha fast jobb selv. Banken må vite at du har en stabil inntekt før de låner deg penger. Du har jo en mulighet til å leie leilighet inntil du får fast jobb og da har du kanskje også mulighet til å spare opp litt egenkapital.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 En ting til: Du vil ikke gjøre deg ferdig med skole og utdannelse først? Da vil du alltid ha det i bunn og mulighetene dine vil bli langt større på jobbmarkedet, både med mer å velge i + utsikter til bedre lønn.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Selvfølgelig vil jeg bli ferdig med utdanningen før alt det med jobb... MEn situasjonen for meg og min datter er nå slik at vi ikke kommer til å få oss egnet leieleilighet i min prisklasse i den nærmeste fremtid. Leieprisene i denne bitte lille byen er lik de i Oslo minus noen få kroner.. Men leiemarkedet er så trangt at det som oftest er kun leiligheter til par med fast jobb.. Er søkkelei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå