tre små knotter Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Skal lage en hjortegryte - har laget dette før, men får den ikke helt til. Målet er å imponere stort!! Hva er så hemmelligheten for den litt milde søte smaken i sausen? Er det ekte seterrømme og tyttebær? Fant en oppskrift med solbærsirup - blir det bra?? Skal også ha sopp i gryten, spiller det noen rolle om jeg bruker Sjampinjong eller bør jeg går for Aroma, eller se om jeg får tak i Kantarell? Og hvilke poteter er best til?? Mandel? Jeg har dessverre ikke muligheten til å lage en "prøvegryte" Hjelp mottas med et stort TUSEN TAKK:)
Gjest amandine Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Kantarell eller traktkantarell, men da må du gjerne ut i skogen? Den søte smaken kan du få med litt brunost eller mysost og ikke minst fløte..
Gjest Mentha Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg vet min far bruker stekeskyen fra kjøttet som han sper ut med kremfløte og blanket sjalottløk (finhakket). Kan sikkert godt bruke en ss seterrømme i, litt salt og pepper og litt brunost. Noen dråper balsamico eller soyasaus, eller kanskje en klunk med vin for fargen og en liten spiss på smaken Jeg har dessverre ingen spesifikk oppskrift ettersom jeg pleier å bruke det jeg har for hånden og smake meg fram til en brukbar saus. Men stekesky, fløte og sjalottløk er standard basis for meg Ville absolutt brukt kantarell hvis du får tak i, hvis ikke ville jeg tatt aromasopp. Personlig er jeg veldig glad i mandelpotet til viltkjøtt, men det er nok litt smak og behag Det beste tipset jeg har for å få en god saus er å bruke gode råvarer og smak underveis. Smak, smak, smak, mellom hver eneste tilsetning, så lærer du fort hvordan smaken endres ettersom hva du har i, og om du trenger mer eller mindre av noe. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå