Gå til innhold

Rart spm angående fødselsmerte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at noen beskriver selve utdrivelsesfasen som en brennende/sviende smerte. Noen har sagt det kjennes ut som man bæsjer en fotball... Er smertene av samme type som man kan få om man er hard i magen og må presse ut en unnskyld uttrykket, hard grov kabel? Da kan det føles som man blir litt sprengt bak og være litt brennende/sviende?

Jeg har aldri født selv og vil gjerne forestille meg litt hvordan det er før jeg kommer dit. Er det litt slik bare ganger 1000?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle opplever det forskjellig, men skal jeg beskrive det som noe, så må det være å prøve å bæsje ut en vannmelon mens man samtidig føler at hele kroppen skal revne i 2.

Jeg hadde i tillegg rier i magen, og når jeg kjenner at jeg skal på do å gjøre nr 2, får jeg ofte magekramper som minner meg om riene. HUrra.

Skrevet

Det kjennes ut som det kommer ut noe stort bak der ja! Jeg syns forresten ikke pressinga og tiden hun brukte på å komme ut var så ille. Riene var for meg verre. Alle fødsler er veldig ulike og folk oppfatter smerte forskjellig.

Lykke til :)

Skrevet

11.47 igjen- Jeg kjente heller ikke noe til følelsen mange beskriver som å bli delt i to. Hadde en hard fødsel ,men slutten gikk greit.

Skrevet

Kan godt sammenligne det med å bæsje, en slik god følelse når du virkelig må på do og endelig får satt deg. For min del så svei det litt akkurat når hodet stod i åpningen, men ikke voldsomt. Jeg følte det var en stor lettelse når jeg endelig kunne trykke. Men ingen fødsler et like, så du opplever det kanskje på en helt annen måte.

Mange sier at de tror de skal dø under fødselen, jeg var laaangt i fra det.

Skrevet

Her føltes det ikke ut som stort mer enn en "hard kabel".. Hadde kun oksygen når selve fødselen pågikk, men under åpningsfasen og starten av utdrivelsen, så ble jeg så nummen nedentil, at jeg merket så vidt hodet til ungen og merket ikke at jeg ble klipt uten bedøvelse heller, så her var det nok kroppen selv som nummet bort underlivet mitt for å "klare" fødselen. Men skal sies at jeg gikk breibent i "pingvingange" i 2 dager etterpå, var skikkerlig sårt og ømt.. Føltes rett og slett mørbanket der nede, var så ille at jeg ikke klarte å sitte på hardt underlag, så måtte løpe rundt med pute under armen når jeg skulle i kantina ol :-P

Skrevet

Jeg synes ikke helt det kan sammenlignes med å bæsje eller at det svei.. Bare at det føltes som jeg kanskje måtte på do like før jeg fikk pressriene. Fordi vannblæra presset ned mot rektum sikkert. Men man kjenner jo at man må presse ut noe stort og for noen kan det føles godt å få presse, for da jobber man endelig med riene! Det synes jeg var godt, for da gjorde det ikke vondt lenger, det hjalp!:) Kjente ikke noe svie eller noe da de sto i åpningen, bare litt press i hele underlivet på en måte. Synes ikke det var vondt. Ble mest bare sliten av åpningsriene jeg. Og synes riene ble vonde rett før det ble full åpning. Kanskje fordi jeg begynte å få pressrier.

Det er ikke noe å gå å gruve for, det føles ikke som du skal revne i to! Det synes jeg blir overdrivelse og skremselspropaganda!;)

Skrevet

Jeg syntes absolutt det ligner på å bæsje. Den følelsen man får når bæsjen skal ut uansett, du klarer ikke stoppe å presse. Riene er ekstremt sterke menssmerter og pressinga lik bæsj - jo du har på en måte opplevd alt dette før, men i mye svakere skala:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...