Rose -3. troll i 2012 Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Er 18 uker og det er ikke nok timer i døgnet til at jeg kan sove meg uthvilt... Har ignorert litt søvnbehovet denne uken, da jeg også har behov for å få et par timer uten barn om kvelden når de er i seng Sitter nå på jobb og klarer ikke å konsentrere meg, føler jeg er på utsiden av meg selv og er svimmel... Har lavt blodtrykk.. Tidligere har svimmelheten kommet i perioder, men i dag var jeg kvalm fra morgningen av, og svimmelheten overtok når kvalmen ga seg... Er det rett og slett et resultat av at jeg har sovet alt for lite denne uken? Har sovet 7,5-8,5 timer hver natt, så så veldig lite søvn har jeg ikke fått...men likevel mindre enn mine 10-11 timer for å kunne fungere optimalt Godt det er fredag...
RockMama Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Mulig mindre søvn er en faktor. Var hos legen selv i dag, nevnte svimmelhet og hun mente det var plutselig blodtrykksfall som forårsaker dette. Helt normalt hos gravide, ikke farlig - bare ubehagelig og gjerne ubeleilig. Reise seg rolig er jo lurt. Unngå å falle, sett deg heller ned på gulvet, hvor rart det enn ser ut. Rådet var å drikke mye, og spise noe med salt - altså det motsatte som de med høyt blodtrykk rådes til. Gjenstår å se om det hjelper
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har prøvd nå i 4 uker og spise mer salt. Mye vann drikker jeg allerede, og har gjort det siden jeg ble gravid, og målet med saltet var at jeg skulle prøve å beholde vannet.. Jeg vet at det ikke er farlig, men det er veldig slitsomt å sitte her på jobb og ikke klare å konsentrere seg pga svimmelheten. Er uvel også. Tør knapt å gå på do pga jeg er redd hvordan jeg skal reagere når jeg går... Har mest lyst til å gå hjem og legge meg, men har bare 1 egenmelding igjen (ikke IA bedrift).. Sykemelding har jeg IKKE lyst til... Hele livet mitt går i slow motion for tiden. Må bruke tid for å gå opp trapper, for å orke å fullføre trappen. Uansett hvor sent jeg går så får jeg dundrende hodepine etterpå. Går over etter en liten stund... Reiser meg rolig og går rolig, unngår å stå i ro over lengre perioder... Har besvimt en gang, og det var så ubehagelig og flaut at jeg har IKKE lyst til at det skal skje på jobb... Har vært svimmel med de to andre også, men ikke slik som dette.. Uff... de siste 22 ukene kommer til å bli lange...
Fru.Vestavind Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Skal ikkje seie at det er grunne til dine plager, men dersom eg søve for lite, så merkar eg det fort på hovudet. Enten i form av haudverk, eller i form av svimmelheit og "svarte prikkar". I svangerskapa, har eg merka at svimmelheita fort kjem deisande på meg om eg ignorerar søvnbehovet mitt. Sørg for å kvile deg godt i helga, og sjå om det hjelper. Viss ikkje, ta kontakt med lege/jordmor for å då skjekka blodtrykk, jernlager og ev anna. Slik som du har det no kan du ikkje halde på, det kjem det ikkje noko godt ut av. Jo lengre tid du går slik, jo verre vil det nok bli. Kanskje du er stressa/overarbeida/utslitt, då kan ei veke med sjukmelding e.l. hjelpe. God bedring!!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg blir svimmel (uansett om jeg er gravid eller ikke) hvis jeg er i underskudd på søvn over flere dager.... En eller to netter er ok, men blir det oppmot en uke så blir det dårlig... Begynner med svimmelhet og så kvalme, hvis jeg ikke får slappa av =) Så det kan være lite søvn, men det kan også være blodtrykksfall, lavt blodtrykk, lite væske.....kan være mange grunner til at man blir svimmel.. Men prøv å slapp av og legg deg tidlig i dag og se om det hjelper =) God bedring =)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg legger meg alltid tidlig, men er også kommet til et punkt nå at nå er huset forsømt siden før ferien. Jeg får vemmelser av å være hjemme pga rot og føler at huset er skikkelig skittent. Har kommet til et punkt hvor jeg har behov for litt alenetid etter at ungene er i seng, så det er derfor ikke mulig for meg å legge meg kl 20 legner, slik jeg gjorde frem til uke 17... Da fikk jeg bare nok, følte at alt jeg var var: kollega mor kokk leksehjep og sjåfør Kun de mest vesentlige klærne ble vasket, så nå er det nesten ikke mulig å få opp døren til vaskerommet... Har vurdert å få vaskehjelp, men hva hjelper det når jeg ikke klarer å holde huset ryddig.... Så mer søvn..... det blir det ikke tid til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå