Gå til innhold

Livmortappen går sine egne veier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg kjent litt på tappen noen sykluser, og forrige mnd var jeg sikker på at jeg var gravid for da heiste tappen seg opp rett etter el og ble knallhard og lukket. Sånn var den helt fram til mens. Og det står jo at det går oppover ved graviditet...

Men denne syklusen er den motsatt av før. Var jo høyt oppe og myk ved el, men så sank den ned og er veldig lav nå 4 dpo, men hard og lukket.

Hva kan dette bety??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har også sjekket tappen noen mnd, og egentlig så syns jeg ikke at det er så lett å forstå seg på den. Det eneste jeg har klart å finne ut er når el er/har vært. Da er den hard og tett lukket, men noen ganger høy opg noen ganger lav.

Har vært gravid 2 ganger i sommer (begge gikk galt) og ingen av gangene har jeg kunnet merke på tappen at noe var annerledes fra de gangene jeg ikke har vært gravid.

Ikke akkurat til noen hjelp for din del dette:/ Men i alle fall, min erfaring er at tappen er vanskelig å tolke..

Skrevet

Jeg syns også det er veldig vanskelig å tolke tappen.

Det som er viktig å huske på er at tappen kan variere litt avhenging av når på døgnet du sjekker. Og også hva du har i magen av mat og sånn. Tipper den går ned og opp avhengig av det. Og tappen er jo lukket i periodene man ikke er fruktbar, så det vil den jo være mellom el og tr/graviditet uansett. Tappen skal heller ikke tolkes alene, men være tilleggsinformasjon. Sånn sett tror jeg temping er mye mer nyttig.

Det beste for å finne ut om du er gravid er nok bare å smøre seg med en stor porsjon tålmodighet og vente til IKM og ta en test.

Skrevet

Takk snupper:):)

må le litt, jeg skrev her sist pp, da jeg var sikker på at jeg var gravid pga lukket høy tapp, at jeg ikke skulle sjekke tappen den mnd her;)

men sjekker den ikke så mye nå.. men syns det er så rart at den har vært så veldig lav de siste dagene... uansett tid på døgnet altså..

men den tappen går sikkert ikke ann å bruke til noe annet enn å finne el.

Syns også det var rart på el den gangen her, for jeg hadde el smerter på lørdag, men tappen var fortsatt litt lukket og hard, el slim hele helga og masse smerter på mandag, men ikke før på tirsdag ble tappen sånn myk, åpen el tapp. Tror dere el ikke var før på tirsdag da?

Vi hadde samleie annenhver dag før el, mandag, men ikke tirsdag da..

føler meg egentlig litt gravid;)

Skrevet

Jeg har lest at man har el den siste eller dagen etter el-slim. El-smerter kan man enten ha før, under eller etter, så de kan man ikke bruke for å finne el. Bare at den er sånn ca rundt da. Jeg får murringer i eggstokkene nesten en uke før el, så jeg syns det er vanskelig å vite!

Hadde også bestemt meg for at jeg ikke skulle kjenne på tappen mer, for den sier jo ikke så mye, men klarer jo ikke å la vær. Må sikkert lang lang erfaring til før man virkelig har nytte av den. Og så lang erfaring vil man jo egentlig ikke ha! Hehe.

Skrevet

hehe...nei det er sant, håper ikke vi får mange års erfaring med den tappen:P for da er jo egentlig den erfaringen ubrukelig;)

Da hadde jeg kanskje el på tirsdag da, og da skal det jo holde meg sex på mandag. Bare håper ikke den kom dagen etter, for to dager før er vel litt lenge:P

Hadde ingen tester den gangen her se... tenkte å ta det litt lugnt.

Men hadde sykt med smerter på mandag, ikke sånn murringer som jeg hadde på lørdag, men smerter og var helt kvalm. Løs i magen osv...

Men utfloden da? har mye kremet utflod.... er det et tegn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...