Gå til innhold

Er jeg utakknemlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en snill mor som kjøper klær til meg noen ganger.

Problemet er at jeg er dritt lei av at hun alltid kjøper feil str. ca. 1 eller 2 str. større. Det er virkelig irriterende da jeg ikke kan bruke klærne (ser ut som potetsekk i de), men hun skjønner det ikke og blir alltid lei seg hver gang jeg nevner det, og får dårlig samvittighet. Klærne blir hengende i klesskapet eller kastes. Eller så gir de bort til noen vil ha det, men det er ingen som vil siden det er mest "kjerring klær".

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har sagt til henne hvilken str. jeg bruker og at hun ikke trenger kjøper noe klær til meg da jeg er kresen når det gjelder klær. Det er vel ikke noe galt med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bytte da ?

Det høres ut som om hun føler du går i altfor trange klær, og vil ta ansvar for å kle datteren sin mer "tekkelig". hehe.

Om de ike kan byttes, hadde jeg nok gitt dem tilbake og sagt at tusen takk, men de ble for store gitt.

Skrevet

Jeg syns moren din er kjempesnill! Veldig snill. Men jeg forstår din frustrasjon. Min bestemor kjøper alltid klær til meg i gaver, som hun syns er KJEMPEFINE, men som er kjøpt på personlig mote og er i str 46 (jeg er en størrelse 38..)

Derfor sa jeg ifra faktisk, at jeg bruker ikke den størrelsen og det er ikke sånne klær jeg bruker. Jeg sa at klærne er fine, men at jeg er kanskje 50 år for ung, men at hun selv ser smashing ut i disse klærne. Etter dette gir hun meg heller penger i gave.

Skrevet

Ikke noe galt med det, men kanskje ikke tydelig nok?

Er du sikker på at hun skjønner at du ikke er interessert?

Du kan eventuelt foreslå at dere drar på bytur sammen, slik at hun ser hva du ønsker deg.

Noen mennesker bruker 'lei seg' som manipulering. Jeg sier ikke at det gjelder moren din, men når hun blir 'lei seg' og ikke tåler tilbakemeldingene dine, tenker jeg at hun sliter med å oppfatte kommunikasjonen din. Dersom dere ikke klarer å rydde opp i det, vil problemet fortsette.

Lykke til, dette er ikke bare enkelt.

Skrevet

Takk for svar alle i sammen.

Jeg har sagt fra til henne mange ganger i mange år og tydelig. Vet ikke om jeg orker det lenger.

Da jeg gikk på skolen ble jeg mobbet pga klærne, men min mor skjønner ikke. Jeg går ikke får trange klær, heller normalt.

Får vel ta i mot klærne også får håpe at jeg kan gir de bort til julegaver eller noe. Har gitt tilbake noen av klærne som jeg har fått av henne, men klarer ikke gjøre det igjen da jeg ser at hun blir skikkelig såret.

Hilsen HI

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du ikke kan bytte det?

Skrevet

Fordi jeg aldri får kvittering fra henne og vet ikke hvilken butikk hun har kjøpt det.

Hilsen HI

Skrevet

Nei, synes virkelig ikke du er utakknemlig HI.

Dersom du har sagt ifra opptil flere ganger, og hun fortsatt ikke tar det, så må du nesten bare gi deg. Gi det videre til andre som kan bruke det, eller gi det til fretex. Dumt ja, men hvis hun ikke vil skjønne det, så er det vel ikke så mye å gjøre med det.

Dumt hun velger å kaste pengene ut av vinduet på den måten da......:-(

Er hun litt shopoholiker kanskje....?

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Tror hun vil bare være snill mot da jeg har lite råd og ikke kan kjøpe så mye klær til meg selv.

Ja, jeg føler det er dumt at hun vil bruker penger på ting til meg som jeg ikke kan bruke. Hun har ikke så god råd selv heller...

Hilsen HI

Skrevet

Hm.. Jeg har byttet mange gaver og har aldri trengt kvittering da. Det er jo vanlig, særlig etter jul. Du ser på merket inni klærne hvor det er kjøpt, eller så kan du bare spørre din mor :) "Åh, så fin - hvor fant du den?" kan du for eksempel spørre henne. Så går du å bytter i riktig størrelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...