pip pip Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Har kjøpt inn en liten mengde kjøtt i sverige. De ble liggende i bilen litt, siden vi ikke skulle rett hjem,, så har det stått i kjøeskapet siden tirsdags kveld. Igår gjorde jeg det klart for å fryse det ned, men å glemte jeg det påå kjøkkenbenken. Kan jeg fortsatt bruke det??? Det var noe strimlet svinekjøtt som gikk ut for 2 dager siden. Det går i søpla, men hva med det andre? Har en 2 kg oksestek. Ikke noe av dette skal spises av små barn. Hva hadde dere gjort+?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Har kjøttet allerede vært frosent? Om det har det så ville jeg ikke fryst det på nytt igjen.
pip pip Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2011 Hei, nei det har ikke vært frosset før. La det i fryseren jeg og håper på det beste når det en gang skal tines og spises
Ugl@ Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Akkurat sånt er jeg nøye med. Kjøt som har vært froset fryses aldri etter tining. Glemt kjøtt og fisk som har ligget for lenge i romtemp hives, særlig fersk eller tint. Når det gjelder bakterier som kan være i kjøttet som er uheldige så er det de som produserer toxiner, så selv om bakteriene tas livet av når man steker kjøttet så kan skaden være skjedd, toxinene finnes fortsatt i kjøttet og det er disse man kan bli matforgiftet av, dvs få svært hyppige og langvarige opphold på toalettet, da gjerne med bøtta forran, ikke så veldig heldig. Skjeldent man blir alvorlig syk da, da er det virkelig "slemme" bakterier ute å går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå