Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Dersom man går på cerazette? Har man en syklus da? Selv om man ikke har eggløsning? Uten eggløsning, ingen mens, ikke sant ? (selv om man kan ha blødninger) Er det noen som har litt peil som kan svare meg?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 hæ? skjønte ikke overskriften? skylde PMS og mensen på hva eller for hva?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Nei. Det er fortsatt lov å kontrollere seg. Såkalt PMS er ingen unnskyldning
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 det var en spøk Jeg merker at jeg har litt PMS, selv om jeg går på piller. Jeg vet jeg egentlig skal ha mensen på denne tiden. Så jeg lurer på om det er reelt det jeg føler!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 dette lurer jeg også på! Jeg har hormonspiral jeg da, men føler også at jeg har en syklus.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 Ja pillen inneholder hormoner som kroppen produserer i 2 syklushalvdel, den narrer kroppen til å tro at du har hatt EL. Jeg kan ikke gå på pillen, min pms blir ti ganger verre av p pillen
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Tusen takk for svar Men jeg skjønner ikke helt, for pillen inneholder gestagen (progesteron) og dette blir jo påført hvert dag i små doser. Så hvordan kan da kroppen plutselig tro at jeg har hatt eggløsning når dette er noe kroppeb får hver dag? Finnes det en nettside hvor man kan lese om dette? HI
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Kroppen tror det ikke plutselig, kroppen tror du har hatt EL og slipper derfor ikke flere egg. Mend et jeg antar er at inneholdet av progesteron i pillene er litt forskjellig, er vel mindre på slutten slik at du får "mensen" Hvis jeg har hatt EL har jeg dårlig humør, ikke hver gang men ganske ofte, sur, sliten, grinete, irritert, HISSIG Gi meg p piller eller rene gestagen piller og dette blir mye værre, jeg flyr i taket for den minste ting
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 ja, det er jo sikkert sånn det er, mindre gestagen i de siste pillene! Takk for svar! HI
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Hvorfor skylde på? Etterhvert som man blir voksen og har hatt mensen en del ganger, så må man lære seg å håndtere dette. Pass på å ikke legge alt av avtaler og ting akkurat til den perioden om det er mulig og vær oppmerksom på din sinnstilstand. Det er ikke akkurat da man skal ta den store diskusjonen om forhold osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå