Gå til innhold

Vanlig at baby nesten aldri gråter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde liksom sett for meg at babyer gråter mye, men min gråter nesten aldri. Jeg ser jo på andre signaler og lyder når hun er sulten, trøtt eller trenger noe, og det er stort sett bare når vi er ute på tur og jeg ikke kan dra fram puppen med en gang at hun gråter litt, og da er det ikke slik vrææææl, men mer klynking gråting. Om natten når hun våkner for mat, kommer det slike ehh.. ehh.. lyder som jeg våkner av, men ikke gråting.

Har bare hørt at hun har vræle gråtet en håndfull ganger, da hadde hun mageknip og luft i magen. Hun er 10 uker.

Det er jo deilig for all del, og hvis det betyr at hun har det bra så topp! Jeg er bare redd det betyr at hun er "treg" eller noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg deg på kne og takk vår Skaper!

Du har sannsynligvis fått et pikebarn som er fornøyd, glad og laid-back, veldig gode kvaliteter å ha med seg videre:)

Skrevet

min første var også slik.. jeg var flink å tolke signalene hennes før hun hadde behov for å gråte av full hals.. men hun har vært litt pjaskete på spising da, så mulig hun hadde skreket mer dersom hun hadde hatt større behov for å få tilfredsstill sulten på kortere tid da..

hun var også en hardhaus når hun ble større og kunne dunke hodet falle og slå seg uten å gråte av det.. nå sutrer hun en hel del dersom hun ikke får det som hun ønsker når hun ønsker det! hun er to år men ligger langt forran både fysisk, språklig og mentalt selv om hun ikke var noe gråter :)

vær glad, så lenge hun vokser som hun skal, så gjør du ting riktig! :)

Skrevet

Mine barn har nesten ikke grått som babyer. De har likevel ikke vært sånne som bare spiser og sover. De har heller ikke vært trege, heller tidlige med ganske mye. Du skal ikke bekymre deg, bare nyte det :)

Skrevet

Velkommen i klubben:) Selv har jeg 4 av den sorten der:) ingen av mine har grått noe særlig.. Nå er de 9, 7, 2 år og 8 mnd. Ingen av de er "treige", men normale friske unger. Skyld på gode gener, det gjør vi og bare nyt:)

Skrevet

Jeg har også nummer to av den type baby nå... ;-) Hun bare smiler og ler og har kun EN gang grått veldig og ingenting jeg gjorde, hjalp. Det varte ca en halv time.... :-) Det er helt fantastisk deilig, hva har jeg gjort for å fortjene å få to sånne drømmebarn!? :-)

Skrevet

Høres helt normalt ut!

Barne er såklart forskjellige. Men dersom foreldrene er flinke til å tyde signalene (slik du gjør), får barnet sjelden behov for å gråte, og tyr dermed ikke så lett til den løsningen. Barn som blir møtt tidlig når de er babyer, gråter mindre når de blir eldre også.

Nyt tiden og det gode samspillet med barnet ditt!

Skrevet

Har og en slik unge :)

Nesten hele første måned gråt hun ikke... nå gråter hun kun ved behov, ellers så er det knapt lyd i ungen :)

Skrevet

Alle mine tre (gutte)babyer har vært sånn. Nr to begynte å skrike da han ble tre år og kom i trassalderen...

Skrevet

Babyen din har det bra, og du er flink til å tolke signala hennar :)

Eg og vart forbausa over kor lite grining det har vore når borna var nyfødde. Nr to måtte nok grine litt innimellom, sidan eg ikkje alltid kunne ta ho med ein gang.

Det har teke seg opp med gråt etter kvart som dei får meir og meir vilje.

Skrevet

Hehe. Mitt første pikebarn var en slik jente. Hun gråt aldri, så og si. Nå er hun snart 5 år og er sykt viljesterk og hyler opp om alt.

Mine to neste derimot - de har bedret seg med årene. I starten hylte de konstant (til de var to)

Skrevet

Vær glad!

Det høres jo helt topp ut!

Så lenge hun ellers er frisk, er det ingen grunn til bekymring i mine øyne!

Vår snupp gråt svært lite med unntak av den perioden hun hadde kolikk (i 3-4 mnd),

Skrevet

Mine to har vært av samme typen :) Hvor vanlig det er, vet jeg ikke. Men tror ikke det er mer uvanlig enn enn gråtebaby.

Det er godt at en får en rolig babyperiode :) De tar det igjen senere i krav, trass og sånt ;) hahahaha.....

Skrevet

Så deilig!

Min første var sånn, jeg husker jeg nesten kicka når andre babyer gråt, er sånn det høres ut liksom... :-D

Han gråt skikkelig kanskje en håndfull ganger det første halve året, skjønner nå at jeg var veldig heldig.

For min andre lille solstråle som akkurat har blitt 3 mnd er av en HELT annet kaliber! Hehe. Hun wræææler!

Skrevet

Babyer er like forksjellige som voksne :) Noen sover 18 timer per døgn og sier ikke et knyst, andre vræler konstant og sover 9 timer i døgnet i månedsvis. Både søstra mi og jeg fikk en av hver :P hehe...

Skrevet

Og det med tolking av signaler stemmer nok ikke her, jeg vil si at det er personligheten til babyene som avgjør om de er gråtere eller ikke.

For her gråtes det bare mer uansett hvor mye jeg tolker signalene hennes;-)

(meg med solstrålen på 3 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...