Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Begynt på noen som skal hjelpe meg å sovne. Skal ta dem en halvtime før jeg skal legge meg, og ikke legge meg med en gang jeg har att dem fordi da blir jeg liggende våken, og det er ikke så bra i forhold min "sengeangst" (hehe) Er 15 min siden jeg tok dem nå, og for det første føler jeg meg litt rusa, sløv, vanskelig å treffe tastene, snøvler litt når jeg prater osv. Og det er nå greit nok. Men jeg meker også at bare etter noen minutter etter jeg har tatt dem, så føler jeg meg så intenst deppa og tom. Alt er liksom trist føles det ut som (selv om egentlig ingenting er trist) Syns dette er litt ubehagelig, og lurer på om andre har opplevd lignende? Skal de være sånn?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 jeg har ikke brukt innsovningstabletter på den måten du beskriver, har fått beskjed om å ta dem og gå til sengs. Da har jeg ikke merket noe i det hele tatt, bare sovnet ganske fort uten å ligge og vri meg i lang tid. Jeg har dog merket en viss hangover neste morgen i starten i de periodene jeg har brukt dem. Har også prøvd Vallergan, da er jeg skikkelig sløv de første 2 timene etter jeg har stått opp. Skikkelig trøtt så øyalokka bare vil dette ned.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Prøvde noen for mange år siden, og husker at jeg hadde det på samme måten.... så det er nok en bivirkning man kan får, selv om jeg ikke husker om det står noe om det i vedlegget. Håper du får sove snart - god natt
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Ja, jeg opplevde det men de andre jeg brukte (solpidiem eller noe sånt) Da skulle jeg legge meg med en gang, og merket ikke noe av dette her. Men disse er annerledes. Brukt dem tre netter nå, samme resultat hver gang. Vallergan har jeg også prøvd, endte opp med å sove halve dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Imovane/Zopiclone. Kjent virkning. Legg deg når du tar dem, ikke sitt oppe. Du kan oppleve noe som heter reterograd amnesi, dvs at du ikke husker hva du har gjort før du legger deg. Skikkelig ekkelt, kan surre rundt, ringe etc etc. Potensielt farlig, faktisk, du kan finne på mye rart.. Mitt råd, helst la være å bruke dem, pga rusfølelsen du beskriver er de vanedannende!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har opplevd noe av det samme og noe stikk motsatt. Jeg sitter gjerne oppe 15-20 min etter at jeg har tatt dem da jeg synes de kicker inn litt fortere om jeg er i bevegelse. Jeg blir og rusa, men i motsetning til deg blir jeg veldig oppstemt og så innmari sulten så må alltid ha noe klart til å spise før jeg hopper i køya. Skikkelige munchies! Synes det er en fantastisk rus, men det skal sies at jeg tar dem ytterst sjelden, bare ved spesielt behov som er kanskje en til to ganger i mnd. Jeg tar Imovane btw og har heldigvis ikke opplevd dette med reterograd amnesi som noen nevner. Vil og si at jeg og er skeptisk til tett bruk av disse over lang tid, skjønner veldig godt at en kan bli avhengig av rusen. I tillegg så risikerer en å ende opp med at en til slutt ikke klarer å sove i det hele tatt uten medikamenter. Det viktigste er å finne årsaken til søvnproblemene, og så finnes det veldig gode avspenningsteknikker. Jeg har bl.a. vært på kurs på Ullevål hvor vi hadde avspenning med fysioterapaut som mange hadde stor nytte av. Men det krever litt innsats for å få det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå