Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Her er vår: Mandag: Hjemmelaget pizza med bacon, kjøttdeig, purre, rødløk og cherrytomater. Hvitløksdressing ved siden av og salat. Tirsdag: Wienerpølser og rå løk (dårlig tid). Onsdag: Hjemmelagde vårruller med gulrøtter, kålrot, løk, glassnudler, hvitløk og kjøttdeig. Pluss chillisaus, selvsagt (og salat ved siden av). Torsdag: Wok med masse forskjellige grønnsaker, oystersaus og eggnudler + kyllingfilet. Fredag: Hjemmelagd fiskegrateng med brokkoli og gulrøtter (laks) Lørdag: Hjemmelagde hamburgere med masse salat og hjemmelagde potetchips. Søndag: Ovnsbakt laks med hvitløk, asparges, sitron, ingefær, poteter og rømme. Neste uke: Mandag: Hjemmelagde fiskekaker med kålstuing, gulrøtter og poteter. Tirsdag: Hjemmelagde lammeboller med koriander, ingefær, hvitløk m.m, tzatziki, salat og couscous. Onsdag: Ovnsbakte paprika med ris og kjøttdeig. Torsdag: Ovnsbakt kyllingfilet med grønnsaker og stekt ris. Fredag: Hjemmelaget Tam Yam Kung-suppe. Lørdag: Spise ute, enten sushi eller indisk. Søndag: Biffsnadder og tilbehør (invitert i bursdag). Neste uke: Mandag: Hjemmelaget soppsuppe med avocado, mozarella og tomat-salat. Tirsdag: Hjemmelagde børek med fetaost og persille + salat. Onsdag: Fiskepai (sei, laks, poteter, persille, løk, gulrøt osv). Torsdag: Hjemmelaget moussaka med feta-salat, hvitløksdressing og foccacia. Fredag: Taco Lørdag: Hjemmelaget lasagne med salat og hvitløksbrød Søndag: Lammestek med masse ovnsbakte grønnsaker og poteter. Litt tips fra meg. Vil gjerne ha fra dere også!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Mandag: Svinekjøtt i sweet & soursaus med wokgrønnsaker og ris Tirsdag: Panert fisk med ovnsstekte poteter og kokte gulrøtter Onsdag: Det vi har i skap og skuffer-form, brukte en pakke karbonadedeig, en løk, 3 gulrøtter, en boks hakkede tomater, en skje tomatpure og krydder. Toppet med potetskiver og ostesaus, serverte med hvitløksbaguette. Torsdag: Suppe og brokkoli, med hvitløksbaguett (den vi ikke spiste i går) Fredag: Skal på seinvakt, samboer spiser restene av ovnsretten fra onsdag. Lørdag: Enten laks eller kalkunfilet, finner på noe tilbehør. Søndag: Seinvakt igjen, sender samboer hjem til sin mor tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Mandag: Lapskaus Tirsdag: Kyllingfilet, ris og stekte grønnsaker. Onsdag: Jegergryte, potetstappe og tyttebærsyltetøy Torsdag: Stekt sei, grønnsaker og poteter Fredag: Svinefilet, stekte grønnsaker, fløtesaus makt til med ingefær og søyasaus + båndspagetti. Lørdag: Kylling i pita med salat Søndag: Hjemmelagede kjøttkaker, grønnsaker og poteter.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 mandag: farfale med tomatsaus bestående av tomater, løk, hvitløk, persillerot, sopp, aubergine og quorn farse tirsdag: tomattorsk form med sitron, tomat, potet. løk og hvitløk med avokado og tomatsalat onsdag: risgrøt torsdag: rester fredag: vegetarisk chilligryte lørdag: vegetarlasagne søndag: rester lasagne
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Kan jeg spørre hvordan du lager hjemmelagde vårruller, og hva har du i?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg spiser ikke kjøtt og vil gjerne ha oppskriften på vegetarisk chilligryte:)Fint om du ville delt den med meg?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Klart du kan! Det er veldig enkelt. Først trenger du filodeig, det får du kjøpt i de aller fleste innvandrerbutikker, noen butikker har det også. Jeg bruker: Karbonadedeig, gulrot, kål, hvitløk, chilli, soysaus, fiskesaus, løk, koriander, pepper og en liten klype sukker og glassnudler. Starter med å steke løk og hvitløk (så du får frem smaken) + chilli. Blander så inn kjøttdeigen og steker til den er fin, heller så i finstrimlet kål og gulrøtter, smaker til med soyasaus og fiskesaus + pepper og en liten klype sukker. Masse frisk koriander oppå. Tas og legges i en bolle og blandes med glassnudler. Så legger jeg i overkant av en spiseskje på hver filodeigbit og bretter sammen. Fester kantene med litt eggehvite (eller bare egg hvis du vil). Frityrsteker i ca. 2 minutter og så lar oljen renne av - så er det good to go!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 UKESMENY 1. Mandag: Kylling i form m/ris Tirsdag: Grønnsakssuppe Onsdag: Blekksprutpølser m/potetmos og tomatbønner Torsdag: Laks/fiskepinner med potet, råkost og rømme/remulade Fredag: Kjøttboller m/fløtesaus og stekte poteter m/grønnsaker Lørdag: Bakt potet med skinke, bacon, rømme, mais, paprika Søndag: Gryterett med kjøttdeig og ris 2. Mandag: Resten av gryteretten og tomatsuppe el .l til kidsa Tirsdag: Skinke og grønnsaksgrateng m/ris Onsdag: Fiskesuppe m/grønnsaker, laks og suppeboller Torsdag: Kålruletter m/potet og brun saus Fredag: Sabai (thai restaurant) Lørdag: Biff el. annen kosemat Søndag: Valgfritt, alt etter hva vi har i hus 3. Mandag: Kokt torsk m/bacon, gulrot og potet Tirsdag: Brennende kjærlighet Onsdag: Fiskepudding m/råkost og remulade Torsdag: Pannekaker og ertesuppe(toro) Fredag: Hamburgere m/valgfritt tilbehør Lørdag: Grillspyd m/ris el. bakt potet Søndag: Grøt (evt. omelett eller rester) 4. Mandag: Hjemmelaget blomkål/brokkolisuppe m/rundstykker Tirsdag: Ovnsbakt gratinert laks m/grønnsaker og ris Onsdag: Vårruller m/ stekt ris og sursøt saus Torsdag: Fylt rødspette m/råkost og potet Fredag: Sabai Lørdag: Tikka Masala Søndag: Valgfritt 5. Mandag: Laksewok m/ris og soyasaus Tirsdag: Dampet blomkål m/ostesaus, skinke og bacon Onsdag: Pølse- grønnsaksgrateng m/potetmos Torsdag: Lys lapskaus Fredag: Rester av lapskaus evt. grøt i tillegg Lørdag: Kyllingfilet m/grønnsaker og fløtepotet Søndag: Koteletter i form m/ris og grønnsaker
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Oi, det høres godt ut, ble inspirert her nå. Tror jammen jeg skal prøve å lage vårruller en dag. Her er noe av det jeg spiser: - Fiskewook med grønnsaker, laks, scampi, oystersaus og eggnudler - Quesadilla med kylling og salat - Kyllingwrap - Ovnsgratinert laks med båtpoteter og brokkoli - Panert kyllingfilet med pasta og brokkoli - Wok med kylling, sursøt saus, nudler og grønnsaker - Filetkotelett med hjemmelaget løkmarmelade, couscous og salat - Spagetti og kjøttdeig - Hjemmelagde kjøttkaker med makaronistuing og poteter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå