Gå til innhold

Stinker nedentil, sammenheng med fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir sprø!

Det er 6mnd siden jeg fødte, og jeg lukter skikkelig dårlig der nede. Det er utrolig hemmende på mange måter.

For 4mnd siden tok jeg en penicillin kur som skulle ta bort ubehaget jeg hadde da..dette var 3 stikkpiller som jeg da tok over 3 dager. Det funket!Lukten som var da luktet råtten fisk og skikkelig bad. Men den lukta som er nå er helt annerledes, mer sur/syrlig på en måte. Herlighet d var d ikke måte på hvor mye vas jeg skulle ha nedentil siden fødsel!

Jeg dysjer meg om morgenen, og lengre utover dagen så begynner lukten å melde seg.. om kvelden er det skikkelig ekkelt!

Jeg kjenner det utenpå klærne osv, blant annet når jeg sitter på gulvet og leker meg snuppa osv..

Er det noen som har peiling på hva dette kan være? NOen som har hatt noe lignende?

Hva kan jeg gjøre?

(godt det finnes anonymform) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at du lekker bittelitt?

Jeg lakk litt det første året, uten å være klar over det. Jeg kjøpte tena truseinnlegg, og bytta to ganger om dagen, og mitt luktproblem forsvant =)

Skrevet

Seriøst? Det har jeg ikke tenkt på...

Så da er evt tena lady bedre enn vanlige truseinnlegg?

Skrevet

Syntes det tok lukta bedre, så kanskje det bare er litt kniping som skal til ?

=)

Skrevet

Har du hormonspiral? Jeg prøvde det en gang, men måtte fjerne den. Bla lukta jeg ikke bra:(

Skrevet

Kan være du lekker litt, men det er også sannsynlig at det er litt dårlig balanse i bakterie floran i skjeden. Lurt å ta en legesjekk, men du kan også ta turen til apoteket å kjøpe noe vagiatorier eller lignende med melkesyre bakterier, de er med å både forhindrer sopp og bakterier som skaper dårlig lukt.

Antibiotika kurer kan ødelegg det naturlige miljøet slik at man blir mer utsatt for både sopp, men også bakterier fra feks tarmsystemet som da kan ta over for melkesyre bakterier som vi skal ha der nede.

Veldig viktig at du unngår å få vanlig såpe der nede, det vil også si feks shampoo og dusjsåpe som renner forbi der, bruk en såpafri og parfymefri dusjsåpe, vask håret separat over vask eller bøyd framover i dusjen så all shampoo renner rett i dusjen og ikke nedover kroppen.

Husk også at balsam kan føre til kviser, så unngå det i ansikt, på bryst og rygg.

Skrevet

Kom åpå at det kan være verdt å forsøke Lactal!

Skrevet

Tusen takk snille damer :)

Jeg skal knipe som en gal, vær du trygg. Og så skal jeg kjøpe mild såpe, og lactal :)

Kaan jo hende jeg lekker litt ja når jeg tenker meg om.. jeg må ganske hyppig på do for tiden, og jeg klarer ikkek å holde meg lenge.. så når jeg har holdt meg litt for lenge, så er det godt mulig at der kommer noen dråper,,,

Skrevet

Om det funket med pencilin, kan det være baktriell vaginose.

Svært mange får soppinfeksjon igjen av pencilin, og slik går runddansen.

Baktriell vaginose lukter akkurat slik, og kommer tilbake hele tiden. Hestekur og p-piller var min løsning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...