Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 veldig vondt helt øverst i magen. begynte kl 13 idag og er like ille eller verre enda. Blir mye mye verre når jag beveger meg. det hjelper altså å sitte eller ligge. Bare jeg skal gå på do så får jeg supervondt.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Kvalm? Diare? Farang? Forstoppet? Blindtarm? Gallestein?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Hva slags smerter er det? Vanlige vondt eller brennende? Og hva har du spiste idag?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 ikke kvalm egentlig, ikke diare, ikke forstoppet. sitter ikke blindtarmen langt ned? jeg har vondt høyt opp i magen, i mellomgulvet liksom. blir gallestein mye verre ved bevegelse? HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Uansett hva det er, høres det ut som om du burde ringe legevakt for en sjekk, det kan være alt fra noe banalt til en hastesak! Sykepleier
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 ikke akkurat brennende som halsbrand, mere verkende vanlig vondt. spiste brødskive med ost til frokost. pastasalat og iskaffe til lunsj kl 11. og nå spiste jag akkurat 2 brødskiver. jeg er ikke gravid. HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Kjennes ikke ut som vanlige luftsmerter, det pleier jeg å ha nederst i magen. Jeg er klar over at jeg sikkert burde ringe en lege, men jeg er alene hjemme med 2 små barn som sover, og jeg får ikke tak i mannen min akkurat nå. Når jeg sitter i ro i sofaen så¨kjenner jeg det, men det går helt greit. blir bare tusen ganger verre når jeg reisermeg. HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Smertene sitter på rett sted for å være magesår, men da er de mer brennende enn vanlig vondt. Du kan da også merke smerter oppover i brystet, men jeg brukte noen dager på å merke dette. Brød, ost og pasta er da fin mat, men kaffe er noe som trigger skikkelig til smerter. Noe som passer bra med tanke på at smertene startet to timer etter. Har magesår selv nå, så det var naturligvis det første som falt meg inn. Men det er selvfølgelig for tidlig å fastslå noe slikt enda. Fortsetter det i morgen så tenk tilbake på hva og når du spiste/drakk sist. Syrer og fett er det som fører til mest smerter.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Få naboen til å se til barnet mens du er ute av huset. Ring legevakt, og en taxi til å komme deg dit...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 Det med at det er greit når du sitter rolig men blir ille når du reiser deg er også typisk magesår. Stresset mye psykisk i det siste?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #12 Skrevet 13. oktober 2011 Det er nok samme som jeg hadde i dag... Startet i dag kl 9, måtte dra hjem fra jobb, og har ligget rett ut i hele dag. Etter 10 runder på toalettet og 2 fremprovoserte oppkast ble jeg sakte men sikkert frisk. Nå kjennes det ikke ut som om jeg har hatt magevondt i det heletatt! Det er noe som går nå for tida, så ville ikke bekymret meg:) jeg hadde samme symptomer som deg, like vondt(?) på samme måte.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #13 Skrevet 13. oktober 2011 typisk for magesår? Det visste jeg ikke. Har vel kanskje på en måte stresset psykisk... eller dvs hatt det litt slitsomt i ektenskapet.... men ikke stress i hverdagen... Har hatt MYE halsbrann siste ukene. Og spist veldig mye usundt siste ukene. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå