Gå til innhold

Noen fra Eidskog/Kongsvinger området her?


lykkelykkelig88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trivelig:)

 

Er fra vestlandet eg da, flytta til skotterud i mars :) så kunne gjerne tenke meg å bli kjent med andre gravide rundt om her:) siden det er min første graviditet så hadde det vært litt morro å ha noen å skrive litt med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, hvordan trives du? Jeg er oppvokst i Kongsvinger, men flyttet til Oslo for å studere og ble boende der noen år etter det. Nå er vi imidlertid tilbake :-)

Jeg har vært gravid en gang tidligere, har en liten fyr på snart 1,5 år som blir storebror i april/mai. Vi får vel tilbud om barselgrupper etter fødselen, men det er jo koselig å ha noen å snakke med før det også :-) Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives kjempegodt :) men litt få på min alder her :/ har termin 28 april :) så blir nok i månedsskiftet april/mai :) når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig termin 25. april, men mistenker at den blir litt forskjøvet på ultralyd. I tillegg gikk jeg to uker over tiden og ble satt igang sist, så regner vel egentlig med at det blir en mai-baby :-)

Har du fødeplass på Kongsvinger?

 

Ja, er kanskje få på vår alder på Skotterud, og det kan jo ta litt tid å få et nettverk når man flytter til et nytt sted... Har du fått jobb i distriktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har fødeplass på kongsvinger.. formen din fin da?

 

Nei er få her, de fleste har flytta her i fra :P

Har ikke noe fast, jobber litt i hjemmesykepleien og en del i barnehagen her på skotterud:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, formen har vært bra siden jeg gikk over i 2. trimester egentlig. Hadde noen uker i 1. tri hvor jeg var konstant kvalm gjennom hele dagen.. :-P Var sånn sist også, men så *poff* gikk det over etter den 12. uken :) Nå er jeg der at jeg lurer litt på om jeg egentlig var gravid, hehe, siden jeg ikke merker noe kvalme o.l. og det er litt tidlig å kjenne spark enda!

 

Håper jeg får et like greit svangerskap nå som sist, uten bekkenløsning og andre plager. Krysser fingrene for at formen holder seg slik den er nå.

 

Hva med deg da? Bra form? Regner med at jeg kommer til å bli litt mer sliten mot slutten når magen blir større nå enn med førstemann siden det ikke bare er å slenge seg i sofaen etter jobb sånn jeg kunne sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her er enda ei fra samme sted.. Åbogen..

Moro å vite at det er flere som skal ha samtidig.

Jeg har også termin i månedskifte april/mai. :)

Har ei jente fra før som akkurat rekker å bli 2 år, før hun blir storesøster :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min har vært bra siden uke 11, heldigvis:) Nå har jeg det sånn som deg, går å lurer litt på om det virkelig er noe inni der :P Var til 2. kontroll hos fastlegen idag, og alt så bra ut:) Så nå er det bare og håpe ukene går fort frem til ultralyd ;)

 

Jeg har begynt å kjenne det litt i bekkenet allerede jeg da, så jeg kommer vel til å få det mer og mer :/ :P

 

Går du til jordmor eller lege?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig går jeg til lege. Har bare vært på en kontroll, skal på 2. kontroll nå på fredag. Håper han kan høre hjerteslag :-) Om jeg ikke har noen plager satser jeg på å ta de fleste kontrollene hos jordmor om det lar seg gjøre.

 

Hadde litt tendenser til svangerskapsdiabetes sist, så jeg må vel bare holde meg i skinnet og unngå for mye brus og godis :-D

 

Om du kjenner det litt i bekkenet allerede ville jeg fått henvisning til fysio- eller manuellterapeut så du får noen øvelser du kan gjøre for å styrke musklene i området. Jeg har ikke geie på det, men det skal visst være mye man kan gjøre som skal virke forebyggende :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med flere i området som skal ha samtidig :-)

 

Jeg har en gutt fra før født juni 2010, så det blir to relativt tette her også. Bra form på deg også enda? Merker at jeg har litt humørsvingninger for tiden, he he, men det går vel over etterhvert :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

formen min har vært skikkelig elendig,men det er blitt mye bedre nå(var dårlig me .mann også). nå er jeg bare utroli trøtt og sliten..

jenta mi ble født i begynnelsen av april 2010,så dem blir jo tette disse også,men da får dem nytte av hverandre også kanskje :)

 

når skal dere på ul da?

jeg har time allerede neste uke jeg,så er veldi spent på hva som skjuler seg der denne gangen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått time til ul enda, men skal til legen på fredag, så må purre da.. Han skulle jo sendt søknad for en mnd siden, så hadde vært artig å fått svar snart! Vil jo gjerne se at det er noen der inne :-)

Vi vil ikke vite kjønn, men spennende likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ultralyd den 23.. gleder oss veldig!:) og er spente på om det går ann å få sett kjønnet. Vi tror begge det er en gutt, så blir morro å se om vi har rett eller ikke :)

 

Har magen begynt å titte frem hos dere da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal på ul nå på onsdagen vi(den 9.). skal vite kjønn,fordi vi syns det er litt praktisk :)

er egentlig mest spent på om alt er bra,man tenker jo alltids på at det kan jo væra no gæli..

magen har begynt å komme den,men så sier man at den ofte kommer fortere med nr 2.. tror det stemmer med meg hvertfall :)

 

lykke til da tiden er inne for dere til å ta en titt på huleboeren deres! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende :) Håper alt er bra med den lille :)

 

Magen min er begynt å titte frem, har måttet kjøpe meg en mammabukse allerede :P Gleder meg til det blir skikkelig gravidmage som jeg kan vise frem :)

 

Leste her et sted at på ultralyd på kongsvinger fikk man mange bilder, til og med i 3d..stemmer det? :) Var dere på 3d ultralyd med første mann? :)

 

 

Lykke til i mårra Loligoga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ul :-) Hadde fødeplass på Ullevål sist, så vet ikke hvordan det er med antall bilder her. På Ullevål fikk vi fire om jeg ikke husker feil. Dvs fikk og fikk, måtte kjøpe de da :-P Hadde 3d-ul på riksen i uke 28 (var med på et forskningsprosjekt, så hadde 4 ultralydunsersøkelser totalt, det ble nesten litt mye av det gode), men synes nesten det var enklere å se vanlige bilder faktisk.

 

Dårlig med mage her i gården, ser bare tjukk og kvapsete ut foreløpig... Det skal bli bra om noen mnd da magen virkelig kommer frem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff,jeg har vært så kvalm og elendi jeg,så har faktisk brukt mammabukser siden uke 10.. har ikke orket at noe har strammet på magen.. men må si dem passer bare bedre og bedre :)

 

på ul med 1.mann fikk vi 7-8 bilder. noen i 3d ja :)

men mange av mine venninner har ikke fått så mange. ikke alle har fått 3d bilder eller.. men det er kun 2 jordmødre som driver med ul undersøkelsene. hun ene var på opplæring våren 2010 da jeg skulle ha 1.mann, så hun er ikke like dreven enda.. tror det er derfor det er mange som ikke har fått 3d bilder.. kanskje rett og slett fordi hun ikke kan det enda.. veit også at hun har vært endel usikker på kjønn,men det kommer seg vel etterhvert.. ho blir jo flinkere og flinkere hun også :)

 

jeg var på 3d på jessheim med 1.mann. det var spennende. utrolig flink lege som dreiv der! fikk masse bilder og noen film snutter. han anbefales. spesialist på kvinner,svangerskap og kvinnesykdommer! :P

 

takk for det lykkelykkelig88, jeg grugleder meg!

har værtfall fått time hos den godegamle sikre jordmora ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendt deg pm HI;)

 

er fra marsgruppen, bor selv i nes, men vi har hemmelig gruppe på fb

Marsgruppe for Kongsvinger, Skarnes, Eidskog og omegn.

er 9 stk der nå:)

 

dere må gjerne bli med;)

 

bare send meg pm;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det gikk veldi bra i går. men målene på bebien var for små til å fastsette termin, og gjorde det dermed også vanskelig å finne ut hva som skjulte seg der.. så vi skal tilbake på ny ordinær ul 7 desember :)

men de målene og alt de fikk skjekka var da bra, så nå gleder jeg meg bare til neste ul. :D

dvs, at jeg tilhører vel helst maiklubben nå da,men kommer nok til å veksle litt mellom begge alikevel :)

 

jeg fikk 3d ul i babyshowergave av mine venninner,men meiner å huske at det kosta 1250 den gangen.

gikk inn å titta nå og da kosta det 1450. det er inkludert cd med masse bilder og filmsnutter :)

http://www.spesialistsenteretforkvinner.no/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omsider fått time til ul, 30 nov :-) Veldig spent, håper bare alt er bra der inne. Merker at jeg er mer spent/nervøs for hvordan det står til denne gangen enn jeg var sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...