Gå til innhold

Hva er din favoritt suppe? (Hjemmelaget)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i suppemood, trenger noen nye typer jeg kan lage...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulrotsuppe med ingefær og hvitløk... Mmmmm :)

Skrevet

kyllingsuppe med masser av rotgrønnsaker :-) Kylling kokt med bein og alt du kan ønske deg av av deilge rotgrønnsaker+paprika og hele mais :-) Smak til med god grønnsaksbuljong.

Skrevet

Soppsuppe (kremet) og blomkålsuppe, mmm!

Skrevet

Fiskesuppe (lavkarbo? i alle fall mye fett)

Fres et par opphakkede gulrøtter, en oppstrimlet purre, en pastinakk i 200 gr smør til de er ganske møre.

Ha over et par pakker Jacobs Fiskekraft og en halvliter fløte.

Reduser en halvtimes tid , jevne med Maizenajevning om du vil ha den fyldigere og ha i 400 gr oppternet fisk.

Server med litt hakket gressløk over.

Skal jeg flotte meg så koker jeg først et nett blåskjell først i litt hvitvin, med fenikkel, chili og hvitløk, kraften bruker jeg i suppen og blåsjellene blir pynt på suppen når den er klar. De sal altså IKKE koke med i suppen.

Skrevet

Ta-det-jeg-har-suppe med Tine kremost.

Kutt ønskede grønnsaker (jeg elsker sellerirot og purre) i passe størrelser og kok til det er mørt. Bruk gjerne Toro Klar Kjøttsuppe eller fond som krafttilsetning.

Kutt opp biter av kjøtt (best med kylling egentlig) og stek litt før du tilsetter det i suppekjelen.

La alt puter ei lita stund før du tilsetter en boks tine kremost (f.eks pepper, urter, paprika...) og lar den smelte.

Øs opp og nyt! Evt. med et godt brød til.

Skrevet

Tom Yum Goong... Mm, det fikk jeg sykt lyst på nå!

Skrevet

Nå for tiden er det tomatsuppe med grønnsaker.

Jeg tar to bokser hermetiske plommetomater og 6-7 dl vann i en kjele. Kok opp og ha i 2 terninger klar kjøttsuppe. Mens dette koker, så freser jeg grønnsaker i en stekepanne. vanligvis bruker jeg champignon, paprika, løk, brokkoli, cherrytomater, hvitløk og gulrøtter. Så slenger jeg grønnsakene i suppa sammen med timian og basilikum og koker det til alt er mørt. Mos det med stavmikser og ha i en fløteskvett, salt og pepper.

Nydelig med kokt egg eller reven ost til.

Skrevet

denne tråden skal jeg jaggu lagre i mine favoritter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...