jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg startet med lavkarbo denne uken. lurte på om det var flere som også har gjort, så vi kan dele erfaringer og sånt.
Mummy79 Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har nettopp avsluttet Har lang erfaring med lavkarbo og synes det fungerer godt for meg, jeg spiser mye proteiner og grønnsaker, litt mer fett enn hva jeg hadde tillatt meg til hverdags, kaffefløte, ekte majones og rømme, men håver ikke innpå med annimalsk fett. Trente 4-5 ganger i uken. Lykke til!
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2011 avsluttet. går du ikke på lavkarbo lenger? jeg begynte med dette på onsdag. har i det siste følt meg litt kvalm og uvel av all fettet, men det er sikkert sånn i begynnelsen. siden jeg er nybegynner synes jeg at det er vanskelig å velge hva jeg skal spise. har du forslag til noen gode bloggsider?
kråkemamma Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg starta på mandag denne uka. Jeg klarer ikke tanken på å helle i meg masse fett. Spiser normalt med litt ekstra fett enn før men ikke de mengder som mange oppskrifter anbefaler. Er veldig glad i brødskive med brunost, pasta og melkesjokolade.... Men ,,,, nå har jeg bestemt meg for at dette skal jeg klare:)
sykt stolt Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Har også sluttet på lavkarbo nå, men da jeg gikk på det sjekket jeg ofte disse bloggene: http://lchf-bloggen.blogspot.com/ http://www.lavkarbogjortenkelt.net/
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2011 sykt stolt takk for linkene. Kråkemamma så gøy å høre at det er en til her som har startet nesten samtidig som meg. Ja det er det samme med meg. vært litt kvalm idag...følt meg veldig mett . jeg elsket pasta, pizza og brød...så det blir en utfordring. Men som også du sier så har jeg bestemt meg for at dette er noe jeg vil klare. Er det noe spesielle blogger du følger? har du lagd noe ukemeny? jeg har ikke gjort det enda. må bli flinkere til å planlegge hva jeg spise hver dag.. da vil det kanskje gå bedre. har tenkt å handle litt varer, skal lage meg lavkarbo brød, og knekkebrød som jeg kan .
Mummy79 Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Har oppnådd det vekttapet jeg ville, så nå er jeg i stabliseringsfasen, dvs spiser mer karbohydrater enn før, men fortsatt forsiktig, det vil jeg nok være resten av livet... En annen fin lavkarboblogg: http://www.bloglovin.com/m/2448055/307735395/b/2448055/aHR0cCUzQSUyRiUyRnN1bm5mYW1pbGllLm5ldCUyRjIwMTElMkYxMCUyRjEwJTJGZ3JhdGluZXJ0LXNlaSUyRg== Hvis du føler deg kvalm av for mye fett, kutt det ned, øk heller på proteinmengden. Tips: bak lavkarbo-knekkebrød, gjør livet mye enklere, jeg liker Nannas, oppskriften finnes på nett.
jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2011 Takk for gode råd Mummy79 Ja det er det jeg også har tenkt, jeg må først og fremst gå ned i vekt. så har jeg lyst til å øke litt og litt karbohydrater forsiktig.
kråkemamma Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg følger ikke noe blogg. Lager heller ikke noe ukemeny, men planlegger litt fremover i tid. jeg lager ingers lavkarbobrød. det er 2 gr karb per brødskive. synes det er veldig godt. har bytta valnøttene med mandler. Vi holder oss til rene produkter. Mye laks, torsk og kylling og grønnsaker. Ungene får brød og pasta og slikt til men vi voksne holder oss unna:) så langt hvertfall Har en oppskrift på lavkarboknekkebrød som jeg skal prøve. spiser stort sett salat til lunsj. Man blir vel flinkere etterhvert
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. oktober 2011 #10 Skrevet 15. oktober 2011 Man MÅ ikke proppe i seg så mye fett, vi har alltid spist ekte majones, men økte kun mengden fløte i middager i stedenfor saus.... Vi gikk ned 10 kg begge to på 2 mnd ved å kutte brød, pasta, ris, poteter, alt av sukker..... men spiste vanlig pålegg og lavkarbobrød/-kjeks og -knekkebrød... + mer proteriner og grønnsaker... vi lå for det meste på ca 50-70 g karber pg dag! Og i tillegg trente vi 5-6 ganger i uka =) Etterpå gikk vi tilbake til å spise mer karber, men ikke de mengdene som før og vi har holdt oss på det nivået 2 år etter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå