Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Er det mye sutring, gråting og hyling i løpet av dagen hos dere? Jeg vikarierer i blant på en avdeling med mange små og jeg synes det er så utrolig mye survete, slitne og utrygge barn. Det er så vanskelig å få dem til å føle seg trygge og rolige når det hele tiden er noen få som krever utrolig mye. Det er nesten konstant tre-fire små som hyler. Jeg synes det er kjempeslitsomt og forstår ikke helt hvor det går galt. Det er stabilt og dyktig personale, fine leker og trivelige lokaler.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har jobbet på to småbarnsavdelinger. Den ene var grusom. 16 små barn stuet inn på et lite rom med 4 voksne - hvor ped .leder var lite tilstedet. Det var barnehagens lokaler som gjorde vondt verre. Vi kunne ikke dele oss. Alle måtte være inne på dette lille rommet. Så når en gråt begynte gjerne andre å stemme i. Der hvor jeg jobber nå er mye bedre. 11 barn på 4 voksne som faktisk er tilstedet. Store flotte lokaler hvor vi kan dele barna inn i mindre grupper. Alle får oppmerksomhet. Og det beste av alt - ingen gråt. Stille og harmonisk. Trygge barn som får ro. Forferdelig at mange foreldre setter åpningstider og beliggenhet, foran antall voksne per barn når de velger barnehage. Jeg har iallefall lært at jo flere rom en barnehage har - jo mer sprer barna seg. Noe jeg bare kan se det positive i.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Jobbet på en avdeling med elleve ettåringer, og det var heller lite gråt, med mindre det var noen som slo seg eller lignende. Rolige og harmoniske barn som fikk den kosen og omsorgen de trengte. Trivdes veldig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå