Gå til innhold

når mamma kritiserer navnevalg til barnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde et kjempefint navn jeg har tenkt på lenge som jeg synes er utrolig nydelig.. da jeg fortalte det gjorde hun narr av det, lagde vitser om det og sa til slutt at jeg ikke kan kalle barnet det, det var tåpelig, stakkars barn osv.. hva gjør man med det..ble litt lei meg for jeg likte navnet så godt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn på en erteregle om din mors navn, gjerne en veldig stygt..og si at hennes navn er også tåpelig...

Skrevet

Hva er navnet da? Er litt vanskelig å uttale seg om navnet når vi ikke vet hva det er. ;)

Men ellers hadde jeg gitt beng i hva hun mener. Dette er deres barn, og det er DERE som skal være fornøyde, hun kan bare klappe igjen ;)

Skrevet

Ein kan ikkje høyre på alle andre sine meiningar om namn, for smaken er veldig delt, det er berre å sjå på namnedebattane her inne.

Det er de som bestemmer namnet til babyen, og du vil sikkert ergre deg om du let deg overtale til eit anna namn som ho likar.

Eg hadde berre sagt at det var synd ho ikkje likte namnet, men babyen skal no heite det likevel, sidan det er eit namn du likar.

Skrevet

Du gir blaffen!! Hun kommer til å vende seg til det etter hvert. Svigermor var skuffet over navnet vi valgte på eldste, men det gikk over;)

Skrevet

Kommer helt an på hva navnet er synes jeg. Det finnes navn som er direkte tåpelige.

Joppeline f.eks. eller Koriander.

Skrevet

Navn er superpersonlig og et veldig vanskelig valg å ta som nybakte foreldre. Jeg syntes folk/familie bør være høflige og fintfølende nok til å holde kjeft dersom de ikke liker navnevalget. Syntes moren din reagerte barnslig og uforskammet - og at du bør fortelle henne nettopp det!

Skrevet

Jeg synes du/dere skal bruke dette navnet visst dere liker det godt, ikke bry deg/dere om moren din. Det viktigste er at dere liker navnet.

Muligens kan din mor mislike navnet fordi hun forbinder det med noe.

Feks mannens besteforeldre var ikke spesielt begeistret for navnet vi valgte til sønnen vår, det kunne jo tenkes at han ble mobbet for navnet sitt pga utrykket "gale mathias". Hehe, med tanke på antallet som har fått dette navnet tviler jeg på at det blir noe problem.

Skrevet

Jeg liker veldig godt navn fra min oleforeldregenersjon, min mors besteforeldregenerasjon og hun synes alle navn jeg foreslår er forferdelige. Blir vel på lik linje med når våre barnebarn kaller barna sine for Laila, Gerd og typiske 1980 navn vi anser for "blodharry". Jeg driter i hva hun mener og sier at hun får bare klappe igjen og ikke komme med annet enn lovord når barnet kommer og vi bestemmer navnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...