Gå til innhold

Dere med skolebarn...et spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange elever er det på trinnet og hvor mange klasser er de fordelt på? ...og hvilket trinn er dette? Har evt trinn blitt slått sammen/delt iløpet av årene hos dere med litt eldre barn?

Mye man skal lure på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2. og 4. klasse. Litt usikker på nøyaktig antall, men de er ca 46-48 stykk på 2. trinn fordelt på to klasser (de er 24 i min sønn sin klasse), og så er de en del færre på 4. trinn. Rundt 40 tror jeg. De er i hvertfall 19 i klasse.

Er selv lærer på ungdomstrinnet og der er det 110-115 elever på hvert av de tre trinnene, hvert trinn fordelt på 4 klasser med 27-29 elever i hver klasse.

Skrevet

Har bare erfaring fra 1 og 2 klasse.

Her er de 20-21 i hver klasse - og to klasser på trinnet.

Ca 300 elever på hele skolen.

Skrevet

Har ei i 2.klasse, og de er 63 stk fordelt på 3 klasser. Blir nok ikke slått sammen med det første, nei :)

Skrevet

Har en 6.klassing

Hos oss er de 44 på trinnet. De er delt i forskjellige grupper, f.eks; i matte er de delt i tre; "Paris, Roma og Napoli", i norsk er de delt i "rød og blå" gruppe osv.. Sånn har det vært bestandig, bortsett fra at de hadde blomsternavn på gruppene da de var yngre..

Skrevet

I 1.klasse var de 4 elever på hele trinnet. Nå er de 21, på ny skole. De deles i to grupper i mange fag. Og da har de gjerne 2 lærere på hver gruppe. Helt fantastisk at de har så mange ressurser =)

Skrevet

2 lærere til 4 barn? Hvor i all verden bor du? =)

Skrevet

*rødme*

sorry, jeg surret litt.. Blandet visst den nye og gamle skolen.. never mind ;)

Skrevet

Da sønnen gikk i 1.klasse var de to klasser med 30 elever i hver klasse. Til 2.klasse ble de delt i tre klasser med 20 elever i hver klasse. Mye bedre! :)

Skrevet

Har ei jente i 2. trinn. De er 26 elever. 13 jenter og 13 gutter. De er fordelt på 2 grupper.

Ingen klasser eller trinn som er delt eller sammenslått, men de kan ha fag sammen. Eks nå har 1. - 3. trinn estetiske fag på fredager der de rullerer på ulike aktiviteter. Da er de det i grupper som inneholder elever fra alle de 3 trinnene.

Skrevet

3. og 4. klasse her. Pr i dag 26 og 27 elever i hver klasse. 3.klassen ble slått sammen av to små klasser i fjor, 4.klassen ble slått sammen fra tre til to i år. Går helt fint, forøvrig;-)

Skrevet

De hadde faktisk to voksne der på den gamle skolen (med 4 elever), men det var en assistent som var knyttet opp mot en av elevene, i tilegg til vanlig lærer. Men han var jo fortsatt en stor ressurs i en liten klasse, enkelteleven var høytfungerende så jeg tror faktisk ikke de andre i klassen noensinne fikk med seg at assistenten i utgangspunktet kun jobbet med den ene eleven. At de er så mange voksne nå henger også sammen med noen særskilte behov i klassen, uten at det merkes av de øvrige elevene.

Skrevet

min går i 2. klasse, og de er 5 elever. Det er en udelt skole, og alle elevene fra 1.-4. får undervisning sammen, selv om de selvfølgelig er delt i noen fag. De er 9 elever i alt.

Skrevet

En i sjette klasse, der er det to klasser med 14 barn i hver. Og tilsammen fire lærere.

En i åttende klasse. Der er de tre klasser, med 17 barn i hver.

Bor på et lite sted, og er veldig glad for det.

Han i åttende, hadde 16 i sin klasse på barneskolen, og av de var det 11 jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...