Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 syter og klager over at de nesten ikke har penger til mat til seg og barnet, men samtidig røyker ca en 20-pakning om dagen! Er det bare jeg som synes de ikke har rett å klage og er skikkelig ansvarsfulle som prioriterer røyken sin foran å bruke mer penger på mat og ikke bare kjøpe den billigste dritten og syte og klage på NAV?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har lite penger, og jeg røyker... men jeg prioriterer ikke røyken fremfor mat. Jeg kjøper tobakk i stedenfor sigaretter, holder lengre og jeg røyker ikke så mye da. Ungene har ALLTID mat, og ikke billig dritt som du sier. Joda, jeg kjøper landlord og x stra produkter, men ikke i alt. Ordentlig brød og ordentlig pålegg og middag. Jeg venter å på penger fra nav, så akkurat NÅ er det deres feil at jeg ikke har så mye. Jobber ikke fullt og går på skole, venter på skolepenger og barnetilsyn.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Og jeg blir provosert av HI som tror at hn er gudsgave til menneske som forstår seg på alt...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 14:05 - hadde du kutta ut røyken, så hadde du mer å rutte med. Slik at barna kunne være med på aktiviteter de ønsker, dra på ferie en gang i året osv. Så det blir uansett mer penger å rutte med hvis man kutter røyken. Både tobakk og sigaretter er dyrt i Norge.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Jepp, jeg blir provosert av de som syter over dårlig råd, men samtidig røyker. Blir også provosert av de som klager over dårlig råd til seg og barnet når de til stadighet blir sett ute på byen og stadighet kjøper seg dyre merkeklær.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 14:06 - for noe fjortissvar. Bare fordi jeg blir provosert over at de sitter og damper samtidig som ungen må få gårsdagens kveldsmat som matpakke i barnehagen siden de ikke har råd til annet, så er jeg guds gave (forresten skrives i to ord )
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 14:08 - eller de som fester 2 ganger i måneden fordi de "måååå" være sosiale og gå ut med venner - tur på byen og drikking koster fort en tusenlapp i dette landet. Går an å ha sosialt liv uten jevnlig inntak av røyk og alkohol.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Ja, selvfølgelig, men vet du hva? jeg røyker en pk tobakk på to uker, altså ca 400 kr i mnd, og i steden for at jeg unner meg brus og masse godt, så unner jeg meg de 400 kr i mnd. Jenta mi har egen hest, så hun får drive med det hun elsker. Gutten min vil å drive med hest, så de deler på den egentlig. Jeg har selv aldri vært på noe mer ferie enn en uke eller to i året til nordnorge, og de får gjøre det også, så det er ikke synd i dem egentlig
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Ut fra det du skriver, 14:12 så kan du ikke ha så lite penger. Hest koster vanvittig mye, samme turer innenlands i Norge. I mitt HI siktet jeg til dem som ikke har penger til MAT, og samtidig bruker mye penger på røyk. Overhode ikke plantet på din kategori.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Herregud, tenk å bruke penger på røyk når man har dårlig råd. Men then again, all statistikk viser at det er de med dårlig råd som røyker, så de to faktorene virker vel forsterkende på hverandre :-p (Og JA, jeg vet at noen med god råd også røyker, så ikke kom trekkende med en eller annen onkel som er millionær osv..)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 Hest trenger ikke koste vanvittigmye bare så du vet det
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #12 Skrevet 13. oktober 2011 Man blir jo rådet her når man spør om hvordan man kan spare, eller at man ikke har penger, om å si opp TV-abonnement, internett, selge ditten og datten, kutte ut brus og godteri, handle first price varer, men den dyrebare røyken får ingen røre! Hvor er logikken?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #13 Skrevet 13. oktober 2011 Hvis man kjøper alt til hesten selv, så koster den en del. Har nære venner som bor på gård og har egen hest, og de har utgifter på minst 20 000 i året på dyret. Selv om de har stall og andre ting fra før, og slår egen gress som de gjør om til høy til vinterforing.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #14 Skrevet 13. oktober 2011 Ok HI, her får du masse sympatier. Alle som er så antirøyk og alt det der. Kan ikke dere slår sammen med Høybråten??? Greit, røyk er usunn og det er jo mange andre ting også. Mange foreldre som ikke røyker, men som heller bruker penger på seg selv mens barna må spiser gammel restermat eller gå med utslitte klær...Hmmm, lurer på om de er bedre...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #15 Skrevet 13. oktober 2011 Har du EGEN hest, så har du vel bra med penger...For det er jo ikke billig!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #16 Skrevet 13. oktober 2011 Har lagt merke til at folk som er unge og røyker i dag (Siden det var et helt annet syn på røyking i tidligere generasjoner) som regel er lavt utdannede og litt slummete. Å røyke mens man har lite penger (Eller barn i det hele tatt) vitner om merkelige prioriteringer.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #17 Skrevet 13. oktober 2011 14:20 - det er heller ikke bedre. Men det er røyken jeg tar opp her, siden jeg har 2 stk i bekjentkretsen som er slik og synes det er forkastelig. Kjenner ingen som kjøper merkeklær til seg selv og lar barna spise mugne rester fra forrige uke til middag. Artig at her på forumet skal man aldri svare på spørsmålet som er stilt, men avspore diskusjonen totalt. HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #18 Skrevet 13. oktober 2011 14.08 her. Jeg er ingen anti røyker. Blir provosert av alle som sier de har dårlig råd til daglige behov til seg og barnet, men bruker masse penger på annet uansett hva det er.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #19 Skrevet 13. oktober 2011 Nei, jeg har faktisk ikke BRA med penger. Men ungene mine får holde på med en hobby som er BRA for dem. Utstyr koster ja, men man MÅ ikke ha alt nytt og det nyeste innen alt. Jeg rir hesten min barbak(fordi salen ikke passer) jeg har bare det jeg trenger til han, ikke noe ekstra utstyr osv... så nei, trenger ikke koste skjorta. Jeg har vel kanskje utbetalt mellom 15 og 20 000 som alle andre alenemødre, men handler om prioriteringer.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #20 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg kjenner mange ikkerøykere med greit økonomi. De klager over hvor dårlig råd de har osv., men de har råd til å gå ut på byen 2 ganger i mnd, kjøper nye klær til seg selv osv. Hvorfor blir ikke sånne mødre tatt opp? Jeg er ikke for røyk selv, men er dritt lei av å høre at røykere er fæle og egoistiske de er. Skulle nesten tro at de er den ekleste mennesker på jord.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #21 Skrevet 13. oktober 2011 14:31 - man kan fritt ta opp de andre i egen tråd. Min tråd handlet om røykere med dårlig råd og barn fordi 2 stk som jeg kjenner er slik. Sier ikke at alle røykere er fæle, har selv en samboer som røyker. Men vi har greit med penger, slik at han har råd til røyken. Hadde vi vært på sultegrensa så hadde jeg bedt ham om å kutte røyken ut til vi hadde det bedre økonomisk. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå