Gå til innhold

Syrlig lukt, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste fått syrlig lukt fra skjeden. Har verken svie, kløe, ubehageligheter ved vannlating eller økt utflod. Utflod har heller ingen annerledes farge. Må tilføye at jeg har fått en ny sexpartner for 2 par måneder siden da det begynte, men er 99% sikker på at det ikke er chlamydia. Noen som har vært borti det før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den sure ph'en i underlivet gjør at det ofte er en syrlig lukt, fikk jeg beskjed om. Men vet ikke om det lukter vondt?

Skrevet

Det lukter ikke vondt, men sånn sterk tisselukt hvis du skjønner. Har hørt at PH verdiene i underlivet kan forandre seg ved partnerbytte, men vet ikke noe mer enn det.

Skrevet

Hm... Sterk tisselukt blir noe annet. Jeg mente litt som svak yoghurt lukt? Altså syrlig, men ikke ubehagelig på noen måte.

Har også hørt at det kan forandre seg litt ved partnerbytte, men er ikke helt sikker. Det enkleste ville nok vært å bare testet jeg, tror jeg, så slipper du å tenke på det. Klamydia har jo sjeldent symptomer, mener jeg.

Men høres ikke ut som om det er noe å engste seg for. Kanskje kjøpe Lactal balanse eller hva det heter? Vasker du nedentil med såpe så slutt med det. Du kan jo prøve iallefall.

Skrevet

Vasker nedentil med såpe det gjør jeg. Skal se om jeg kan bruke noe annet. Skal ikke til legen før i desember (stooor kø) og får ikke testet meg inntil da. Blir i så fall flaut å få positiv klamydiatest så både jeg og kjæresten må si fra til tidligere partnere og krangle om hvem som smittet hvem :)

Skrevet

Såpe kan ødelegge balansen der nede, og da kan man lukte. Eneste gangene jeg lukter nedentil er om jeg bruker såpe, da også intimsåpe. Bruk kun lunket vann i en periode og se om det hjelper :)

Hehe, neida, ikke se slik på det :)

Skrevet

14:45, hva slags type lukt opplever du når du vasker med såpe?

Skrevet

Vanlig lukt for meg er en svak syrlig lukt, ikke ubehagelig. Vasker jeg med såpe lukter det rett og slett underliv etter noen uker, litt stramt. Litt som du sier, litt urinlukt, uten at det egentlig lukter det? Klarer ikke forklare.

Fortsetter jeg med såpe etter det lukter så blir jeg litt sår også, slik at det klør litt når jeg tørker meg. Too much information ja :D

Skrevet

Nope, 14:50, det var usefull information :) Tusen takk

Skrevet

Bare hyggelig :)

Håper det viser seg å bare være såpen. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...