Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Her er greia, vi bor i rekkehus i et borettslag, det er 3 leiligheter oppe og 3 nede i hvert rekkehus. Vi er heldige og bor på enden nede, han ene vi har vegg i vegg er så gammel at vi aldri hører han og de over oss er ganske rolige mennesker de også. Har vært på en del fester sammen og grillet mye om somrene osv. De har bodd her 2 år, vi har bodd her i 3. Det som er frustrerende er at vi deler inngangsdør, altså ikke inn i selve leiligheten, men det er en felles gang før man kommer inn i leilighetene. I denne gangen er det så klart en trapp opp til deres leilighet. Denne trappa ligger over våre ting som er i gangen, sko, jakkeknagger osv. Vi har spurt de flere ganger om de også kunne støvsugd trappa en gang i blandt, om vi f.eks kunne tatt det annenhver uke. De har sagt ja, men aldri gjort det, vi har gitt påminnelser flere ganger, men nå ga jeg rett og slett f for en stund siden, ca en mnd kanskje. For å se om de kanskje tok hintet. Men neida!!!! Det har blitt så mye sand og grus i trappa at vi får det nedi skoene våre som står i skohylla, så nå måtte jeg bare ta det! Barnevogner og alt blir jo helt forferdelig!! Fullt av sand og grus. Egentlig kunne jeg skikkelig satt meg på bakbena og krevd at de skal gjøre det, vi bruker jo aldri den trappa, men syns liksom at siden vi har ting i gangen så er det litt vårt ansvar også. Men er det så mye å forlange at de støvsuger den trappa 1 gang hver 14 dag??? Grrrrr altså!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Kjøp silikon og tett igjen hullene i trappa.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Haha..da skulle jeg fått silikonert en del. Det er sånn gammel tretrapp hvor det ikke er noe mellom trinnene. Skjønner du hva jeg mener? Forferdelig dårlig på å forklare ting!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Om det er et borettlsag kan du vel ta det opp med styret? Hvem har ansvar for vask av trappeoppgaven da?
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Joda, ta det opp med styrer ville jo funket i et hvilket som helst annet borettslag. Det er litt skakkjørt det styret her, og vi får samme svar hver gang : "prøv en gang til, hvis ikke det skjer noe så skal vi si ifra". Greit nok det altså, har ikke lyst til å lage sure miner pga en trapp, er bare litt frustrerende. Da kunne de jo heller sagt at de ikke hadde tid eller liknende? Jeje..om 1 år eller 2 skal vi kjøpe hus. Har vasket den trappa i 3 år, klarer noen år til. Var bare så irritert i sta at jeg måtte få blåst det ut et sted. Men takk for svar
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Da hadde jeg tatt ting i egne hender. Kjøp en bit vinyl gulvbelegg og spikr det fast. Da blir det et tett slitesterkt gulv. Hvis noe protesterer på det så få du si at du har virkelig prøvd å ta det opp, og at det blir der til styret og eier over deg finner en annen løsning på problemet.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Er det eit boretslag eller privat ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå