Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 jeg tenker å ikke kjøpe vugge ettersom det ikke er så lenge de ligger der. men om en lekegrind kan brukes til å *plassere* nyfødte er jo det perfekt... ettersom den kan brukes når barnet blir eldre. men det er ikke skadelig for rygg osv å la nyfødte bli plassert\sove i en lekegrind på dagtid?? hilsen en førstegangs blivende mor
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 så lenge du har en tynn madrass til så går det jo fint =) babyen kan også sove i vognen på dagtid
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 tenker også på å bare kjøpe grind altså..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Har du en madrass eller et lammeskinn i den går det nok helt fint med tanke på ryggen. Men vær obs på at nyfødte som oftest ikke liker å ha det så åpent rundt seg når de skal sove. De vil gjerne har det lunt og "tett". Og etterhvert kan det kanskje være greit å skille lekeplass og soveplass. Jeg vil nok tro, som andre også har nevnt, at du ender opp med vognen til soving på dagtid. Det er i grunn ganske praktisk å venne de til de, for da kan de ha lettere for å sovne hvor som helst. Og det kan være lettere å komme seg ut.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Ja som du sier, gutten min ville pakkes helt inn i et teppe, helst ha det så tett og lunt som mulig for å finne roen. Så det er kanskje ikke så lurt å ha det veldig åpent rundt babyen. Men babyer er forskjellige, og dette er noe du finner ut selv hva som er best for deg og babyen, når h*n er født 13:35
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Min lille brukte lekegrinda som soveplass på dagtid i flere måneder. Kjøpte tykt leketeppe som hører til grinda på babyshop og la et deilig lammeskinn oppå. Babyen sov som en drøm. Det var iskaldt da hun ble født så ofte hadde hun ullteppe over seg også
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Nei. Det er greit med et tynt lag i bunn av lekegrinden. Vi hadde en slik matte som var beregnet for dette (kjøpte sammen med lekegrinda). I starten hadde vi også et saueskinn liggende der, men ettersom hun ble mer bevegelig tok vi det vekk. Det blir som å sove i en sprinkelseng det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå