Gå til innhold

Hvor mye bærer dere 2 åringen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår 2,5 åring skal løftes opp og ned av stolen sin, inn og ut av bilen, opp og ned alle trappene i huset, frem og tilbake til barnehagen..

Veier 15 kg så det er rimelig tungt i lengden.

Hvordan kan jeg få litt slutt på dette? Sier jeg at du kan gå selv er det full hyling leeeeenge :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bærer ikke minstejenta mi på 21 mnd særlig mye, kun når hun ikke får gå selv eller nekter å gå i samme retning som oss andre, hehe.

Eneste metoden er å oppmuntre, eller rett og slett bare lukke ørene og la de hyle seg ferdig. De er opportunister, disse små, så de vet å gripe alle muligheter de øyner!

Skrevet

Løfter henne inn og ut av bilen, det er vel det eneste. Fra tid til annen bærer jeg henne jo opp eller ned en trapp, men det er mest fordi det er raskere for meg. Hun er forresten snart 21 mnd.

Skrevet

Ned trappa og inn i bilen er det eneste. Men, så er det to av dem også da. Bærer de samtidig, blir sterk i armene:)

Er 2 år i dag:))))

Skrevet

Nå er ikke min 2 enda, men 18 mnd.

Men bærer til og fra barnehagen, ut og inn av bilen, samt opp og ned av spisestolen.

Han er 14 kg alt, så må lære mer og mer selv. Å bære mye orker jeg rett og slett ikke.

Skrevet

Min er 2 år, og jeg bærer særdeles lite. Har en liten en på 3 mnd i tillegg, så hvis vi skal av gårde alle sammen, så må hun jo gå. Hun klatrer opp i setet sitt selv, går i trappen selv, går inn og ut av barnehagen selv. Når hun slår seg vrang, venter jeg til hun er ferdig å hyle, og så går vi sammen inn... Klarer ikke å bære 2, ser du, og da blir det veldig lett å la være å bære;)

Skrevet

15 kg er mye å bære på, jeg har ei på 4 år som veier nesten 15 kg og jeg tror ikke jeg hadde klart å bære henne noe særlig. Det blir fort vond rygg og skuldre av det.

Da hun var 2 år var hun jo lettere å bære, men jeg bar generelt sett så lite som mulig allerede da. Brukte vogn og bæresele når hun ikke kunne/orket å gå. Ting som å gå/krabbe opp trappa og opp på stolen sin osv gjorde hun allerede som 2 åring, og jeg har vært veldig opptatt av å venne henne til/oppmuntre henne til å gjøre slike ting selv nettopp fordi jeg ikke orker å bære henne mye.

Skrevet

4 åring som veier nesten 15 kg? Må være ei lita spire det ;) Her veier 3 åringen 16 kg og hun er ikke spesielt stor vil jeg si,

Men for og svare HI, Så løftet jeg ut og inn i bilen. Løftet vel henne og opp i stolen selv om hun klarte det. Gikk raskere ;) Ellers gikk hun selv.

Skrevet

Her vi to-åringen greie alt selv, så får så vidt lov til å løfte inn og ut av sprinkelsenga. Ellers prøver jeg å leie i trapper, men ellers går han selv overalt (eller sitter i vogna da).

Tror at når du vil få til en endring så må både du og pappaen være enig, og bestemte. Om det er nei, så er det nei. Og kanskje gjøre bæring til mindre kos, har tatt min under arma noen ganger så han er i en litt ubehagelig posisjon når han blir bært!

Skrevet

Du må bare være konsekvent!

Jeg måtte slutte å bære gutten min da han var 1,5 år fordi jeg var gravid på nytt og fikk kraftig bekkenløsning. Da har man ikke noe valg...

Så det ble standardfrase "mamma kan ikke bære deg for du er for stor og tung". Og når det er gjentatt nok ganger så synker det inn. Så jeg følte ikke det var noe problem i det hele tatt. Vi fikk en sprek gutt som ble tidlig vant til å gå selv og det var kjempepositivt! Ser jo at mange av de andre barna i barnehagen er vant til å bæres eller kjøres i vogn. Men det å gå selv og å følge etter pappa/mamma der de går er en treningssak og noe de må lære seg på lik linje med mye annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...