Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Det er vår diskusjon om dagen. Vi har en leilighet med tre soverom, dvs et stort og to små. Passe stort bad, grei stue og kjøkken. Har en innebygd altan på 20kvadrat og resten er 73. Vi trives veldig godt, har begge søskene våre her og liker jobbene våre. Nå har derimot muligheten dukket opp om å flytte til hjemstedet vårt, dvs en liten bygd på vestlandet i forhold til en by. Der får vi arve hus, dvs halve huset får vi i arv og resten kjøper vi ut. Og det er knapt nok millionen det er snakk om. Det må pusses opp littegranne til dagens standartd men veldig godt vedlikeholdt osv.. Det er tryggere for barnet og i fremtiden barna våre å gå på skole osv, og vi har god hjelp fra besteforeldre der. Eneste er vel at nettverket er relativt lite og da er jo ikke behovet for bvakt like stort heller... Sukk hva hadde dere gjort?
Hufsla Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 jeg ville definitivt ha gått for landet. Bor på landet selv, og stortrives her. Men det kommer jo ann på hva som er viktig for dere. Om dere ønsker å ha samme tempo og fritidstilbud som i byen kommer dere ikke til å trives. Har dere mulighet til å leie ut leiligheten i første omgang, og se om dere trives?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg bor i leilighet rett utenfor byen, og trives. Har alt i nærheten. Liker å ha det sentralt, og ikke være avhengig av bil for å komme meg ut. Men på en annen side, så er det jo også hyggelig med et hus på landet. Mye plass etc. Men jeg foretrekker å bo i byen.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Det blir vel egentlig vanskelig å leie ut, siden vi trenger den egenkapitalen for lån til resten av huset, til å bygge garasje og oppussing! jeg har nettopp hatt ti uker ulønnet perm og begynne i jobb neste uke, så må uansett vente til neste høst før vi tar steget. Kunne virkelig tenkt meg noe større og ser ikke helt for meg å drasse enda en vogn opp trappene siden her ikke er heis! hehe
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg hadde ikke vært i tvil, flytt på landet! Det er det klokeste vi har gjort, både for voksne & barn ) Stressnivået er mye lavere, vi trives bedre og plassen er mye koseligere <3 Lykke til uansett valg ) Hilsen lykkelig på landet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå