Gå til innhold

Invitasjon til bursdag - vanskelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn går på en ganske liten skole, med få i klassen. Det resulterer i at de må ha timer sammen med klasse over - og alle ungene i klassen (ca 10 gutter og 8 jenter) omgås hver dag. Jeg er FOR at han skal invitere alle av samme kjønn fra begge klassene, siden de utgjør så å si en klasse. MEN... det er en gutt i klassen over som er over gjennomsnittet bøllete og litt slem mot mindre gutter enkelte ganger. Det resulterer i at han så å si aldri blir invitert i bursdag til noen. Mitt barn og denne gutten har ganske grei tone seg imellom, og han plager ikke mitt barn. Så jeg forklarte til barnet at han bør invitere denne gutten også, siden de leker tidvis sammen og at han sjeldent blir invitert. Har selv vært den som måtte sitte hjemme mens andre i klassen var i jentebursdag, litt for mange ganger til at jeg kan la det passere med mitt barn og hans kamerat.

Problemet er også et par av mødre. De spurte uttrykkelig om denne gutten var invitert, siden deres barn kunne føle seg ukomfortable med ham tilstede, og at de vurderte å ikke sende sine barn hit hvis denne gutten kom. Så, hva gjør jeg? Skal jeg gi etter og la være å invitere gutten, slik at 2.-3 andre ikke melder avbud, eller skal jeg stå på mitt om at ALLE skal inkluderes? Trenger synspunkter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal stå på ditt og invitere ALLE!!! Så får noen la være å komme om de ser sånn på det.

Det er jo ikke rart denne gutten er bøllete om dette er holdningen blant elevene og deres foreldre. Fy faen.

Skrevet

Takk for støtte, tror det blir den beste løsningen, selv om den kan innebære at et par av gode venner til barnet uteblir. Synes det blir for dumt at foreldre til andre barn skal styre hvem mitt barn skal be i sin egen bursdag i MITT hjem.

HI

Skrevet

Helt enig med første anonym. Og Hi, dette burde du tatt opp med læreren eller noen på skolen.

Skrevet

Helt enig med deg! Her også er det alle eller kun noen få. Om de vil be noen få, er det kanskje 5 stk, slik at noen ikke føler seg utenlatt. Du får heller følge litt ekstra med, og si til han at: "Her i huset oppfører man seg pent", på en bestemt måte om han ikke er grei, så går det nok bra :)

Skrevet

Stå på ditt! Det er du som gjør det riktige her.

Skrevet

Han har vært på besøk her en del ganger, og aldri vært noe problem med oppførselen hans. Hendte at han måtte ha tilsnakk, men det får mitt barn også, så helt innenfor normalen. Så tror ikke det blir noe problem i bursdag da.

HI

Skrevet

Jeg er enig med at du bør invitere alle. Jeg ville også tatt det opp med læreren. For syns de andre foreldrene er veldig stygge som utestenger han. Stakkar gutt :(

Skrevet

Syns det er flott og bra gjort av deg å inkludere alle.. =) Og du gjør det rette.. Jeg ville i tillegg har ringt de foreldrene som er bekymret..og fortalt at du ikke har opplevd noe problem med å ha denne gutten i ditt hjem.., og at du kan ha et ekstra øye på han om de likevel ønsker at barnet sitt skal få dra i bursdagen! =) Jeg hadde da sendt mitt barn.. Begrensa hvor beskyttende man skal være og..

Skrevet

Alle! Huff,stakkars gutt og familien!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...