Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Mitt barn går på en ganske liten skole, med få i klassen. Det resulterer i at de må ha timer sammen med klasse over - og alle ungene i klassen (ca 10 gutter og 8 jenter) omgås hver dag. Jeg er FOR at han skal invitere alle av samme kjønn fra begge klassene, siden de utgjør så å si en klasse. MEN... det er en gutt i klassen over som er over gjennomsnittet bøllete og litt slem mot mindre gutter enkelte ganger. Det resulterer i at han så å si aldri blir invitert i bursdag til noen. Mitt barn og denne gutten har ganske grei tone seg imellom, og han plager ikke mitt barn. Så jeg forklarte til barnet at han bør invitere denne gutten også, siden de leker tidvis sammen og at han sjeldent blir invitert. Har selv vært den som måtte sitte hjemme mens andre i klassen var i jentebursdag, litt for mange ganger til at jeg kan la det passere med mitt barn og hans kamerat. Problemet er også et par av mødre. De spurte uttrykkelig om denne gutten var invitert, siden deres barn kunne føle seg ukomfortable med ham tilstede, og at de vurderte å ikke sende sine barn hit hvis denne gutten kom. Så, hva gjør jeg? Skal jeg gi etter og la være å invitere gutten, slik at 2.-3 andre ikke melder avbud, eller skal jeg stå på mitt om at ALLE skal inkluderes? Trenger synspunkter...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Du skal stå på ditt og invitere ALLE!!! Så får noen la være å komme om de ser sånn på det. Det er jo ikke rart denne gutten er bøllete om dette er holdningen blant elevene og deres foreldre. Fy faen.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Takk for støtte, tror det blir den beste løsningen, selv om den kan innebære at et par av gode venner til barnet uteblir. Synes det blir for dumt at foreldre til andre barn skal styre hvem mitt barn skal be i sin egen bursdag i MITT hjem. HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Helt enig med første anonym. Og Hi, dette burde du tatt opp med læreren eller noen på skolen.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Helt enig med deg! Her også er det alle eller kun noen få. Om de vil be noen få, er det kanskje 5 stk, slik at noen ikke føler seg utenlatt. Du får heller følge litt ekstra med, og si til han at: "Her i huset oppfører man seg pent", på en bestemt måte om han ikke er grei, så går det nok bra
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Stå på ditt! Det er du som gjør det riktige her.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Han har vært på besøk her en del ganger, og aldri vært noe problem med oppførselen hans. Hendte at han måtte ha tilsnakk, men det får mitt barn også, så helt innenfor normalen. Så tror ikke det blir noe problem i bursdag da. HI
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg er enig med at du bør invitere alle. Jeg ville også tatt det opp med læreren. For syns de andre foreldrene er veldig stygge som utestenger han. Stakkar gutt
Sussa85 - snart 2? Skrevet 13. oktober 2011 #10 Skrevet 13. oktober 2011 Syns det er flott og bra gjort av deg å inkludere alle.. =) Og du gjør det rette.. Jeg ville i tillegg har ringt de foreldrene som er bekymret..og fortalt at du ikke har opplevd noe problem med å ha denne gutten i ditt hjem.., og at du kan ha et ekstra øye på han om de likevel ønsker at barnet sitt skal få dra i bursdagen! =) Jeg hadde da sendt mitt barn.. Begrensa hvor beskyttende man skal være og..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #11 Skrevet 13. oktober 2011 Alle! Huff,stakkars gutt og familien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå