Gå til innhold

Lage langpanne sjokolade kake i dag,er den like god lørdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Altså 2 dager i kjøleskapet....??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er fullt spiselig, en mye tørrere.

Skrevet

Isåfall hadde jeg ville fryst den, og tatt den frem lørdag morgen:)

Skrevet

Ok, men da venter jeg til i morgen rett og slett med å lage den:)

HI

Skrevet

Helt greit om du putter den i fryseren.

Kaken er jo spisende etter to dager i kjøleskapet, men jeg ville ikke servert en to dager gammel kake i selskap.

Skrevet

Det kommer ann på hvilken kake det er. Noen sjokoladekaker er best etter 2 dager. De blir mye mer saftig da :) Men det gjelder kanskje ikke for en vanlig langpannekake. Da ville jeg nok venta med å lage den. Evt. fryse

Skrevet

Bare tull!!! Har du den rette oppskriften på en saftig kake så er den faktisk MYE bedre etter 1-2 dager i kjøleskap. Spør en baker...så får du også det samme svaret! Er kaka tørr etter to dager i kjøleskapet så har du feil oppskrift.

Hadde jeg ikke vært hjemmefra nå så skulle du fått verdens mest saftigste sjokoladekakeoppskrift av meg....

Skrevet

Lager du den som heter kvikklunsjkake, så er den faktisk like god i 4 dager. Det garanterer jeg! Har vokst opp med at vi har hatt den til samtlige fødselsdager, siden vi har en del familie som aldri kan på selve dagen, men dukker opp en til 4 dager etterpå og forventer kake. :)

Skrevet

Det er en slik ferdigpakke...langpanne fra møllers tror jeg?? den pleier å være ganske myk.....

HI

Skrevet

Eller laget en saftig en med rømme eller kulturmelk i, den holder seg fint i kjøleskapet, er kanskje til og med bedre på lørdag..

For eksempel:

250 g smeltet smør

1 L kulturmelk

5 dl sukker

1,3 L hvetemel

2 ss natron

2 ss kakaopulver

Stekes ved 175' i 40 minutter

glasur:

100 g smør smeltes

med en plate sjokolade

400 g melis litt kaffe

Skrevet

Den ville jeg ikke servert etter 2 dager i selskap.

Skrevet

09.46

Er det bare til å røre alt dette sammen da og steke?

Jeg er ikke så flink på å bake:P

Kanskje jeg skal prøve den...tusen takk:)

HI

Skrevet

Nei ferdigblanding ville ikke jeg stolt på. Gå heller for en lettvindt oppskrift. For eksempel kvikklunsjkaka som er superenkel. Du kan godt droppe kvikklunsj og appelsinskall. Bruker aldri appelsin selv. Den er en helt super sjokoladekake og min søster som er ubrukelig på kjøkkenet har mestret denne siden hun var 12. :)

http://www.matoppskrifter123.no/kvikk-lunsj-kake/

Skrevet

Jepp! Rør alt sammen og hell det i langpannen. Jeg har oftest bakepapir i langpannen, så slipper du smøre og du slipper lettere unna vasken etterpå.

Denne er superenkel og supergod. Veldig grei å ta med på tilstelninger, også, da setter jeg gjerne på et lite flagg om at den er uten egg, for da blir eggeallergibarna så glade.

Skrevet

Jeg ville heller laget den du har fått oppskrift på lenger opp her med kuturmelk. Slike kaker er veldig enkle å lage, de blir saftige og holder seg lenge. Jeg lagde akkurat en tilsvarende og glemte å ha i smør... kaka ble likevel ikke tørr!

Skrevet

Jeg har laget en nå, tok en oppskrift jeg fant. sto at det kunne holde flere dager i kjøleskapet, pakker den godt inn, går nok veldig fint det:)

Skrevet

blomstre

ja, jeg vet de holder seg saftige..min mor bruker alltid kulturmelk, men hadde ikke det for hånd nå.

ble den jeg fant:)

HI

Skrevet

Akkurat passe vil jeg si! Store langpannesjokoladekaker er kjempegreit! Lykke til! Den er god etter noen dager i kjøleskapet, den er god å fryse, enkel å bake og smaker supert.

Skrevet

prøv inne ppå detsoteliv.no

gå på langpannekaker og nederst på bursdagskake.

dn er saftig og myk og holder imaaaaaaange mmange dager!

IKKE PRØV FERDIG BLANDNING ELLER KVIKKLUNSJKAKE: TØØØØØRT!

Skrevet

åååårhh! nå har jeg skikkelig lyst på sjokoladekake altså! kan ikke dere bare prøve alle disse oppskriftene og så kan jeg smake om de er gode eller ikke:P ? hihi

Skrevet

Blir sikkert bra! Så får du notere kulturmelk til neste gang :-)

Gjest amandine
Skrevet

Jasså blomstre, her også? hi hi- kulturmelkkaken er min;-) Jeg glemte å huke av for ikke anonym og vips var jeg borte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...