Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 mannen min har 2 barn fra før, og vi har et sammen. Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, men nå ser jeg jo at DET går ikke..ifølge han. Men 2 vil jeg ha....føler det er viktig med et helsøsken til barnet. De søsknene han har nå kommer jo og går, er jo bare her annenhver helg, i ferier osv..... Han skjønner ikke hvor de blir av...han er 2 år og spør etter dem ofte. hvor viktig mener dere det er med helsøsken?
Mirakelbabypåvei Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Den eneste grunnen jeg ser til at helsøsken er viktig er at ungen lærer seg bedre å dele Sånn som det er nå trenger ungen kun å dele i helger. Har kun halvsøssken selv, og når man når 4-5 år skjønner man mye bedre hvor de blir av og når de kommer igjen. Så om dere er sosial/ungen går i barnehage tror jeg ikke det har så mye å si:)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Det viktigste er at det er søskne. Om de er hele eller halve er ikke så viktig. Men barnet vil jo som du sier ikke ha søsken i huset til daglig, så kan forstå hva du tenker.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har en bror. En halvbror. Men han er like fullt min bror og jeg er hans søster. Vi er søsken, på godt og vondt, vi har vokst opp sammen, vi har kranglet, vi har sloss, vi har lekt og vi har gjort det søsken "skal" gjøre. Hva jeg gjorde og hvor jeg bodde før han ble født spiller liksom ingen rolle for vi har alltid vært sammen siden den dagen han ble født og det er det som er viktig. Jeg tenker aldri på min bror som en halvbror. Han kunne ikke vært mere hel for meg:-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 For å slippe å forholde seg til "mine, dine, våre" barn.. Kan sikkert fungere greit for de fleste, men noen ganger er samarbeidet mellom alle mammaene og pappaene tilsammen ikke alltid godt... Jeg er uansett glad for at mannen min er pappen til alle mine barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå