Gå til innhold

God nok grunn? -sovemedisin til barn-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente på snart 3år, hun hadde akkurat begynt å sove rundt når vi fikk minste som nå er 1 år og 2 mnd. Minste har sovet rundt 5 netter siden hun kom til, og ja vi er vant til at de kanskje ikke sover rundt før de nærmer seg 2 år.

Minste har nå vært våken 1-3 timer hver natt siden første uken i august. Jeg har hatt unskyldninger for henne hele tiden, som f.eks tenner, vondt i magen, spist noe hun ikke tålte osv. Vel, nå er mannen lei av at jeg unskylder henne. For hun har oss rundt lillefingeren. Hun får ikke melk når hun våkner, blir heller ikke tatt opp av sengen. Hun bare hylskriker! Dette går utover storesøster også, noe som har endt med at mannen og hun sover på gjesterommet i en helt annen etasje, mens jeg tar meg av minste.. Jeg er fulltidsstudent og for tiden i praksis frem til jul. Føler jeg ikke orker å gjøre noe da jeg har sånn mangel på søvn.

Vi savner å sove i samme seng, og vi savner å være opplagde til jobb osv. Mannen holder faktisk på å kjøre av veien på morgenen.. Vi blir sure og det går utover barna og samlivet vårt. Er dette grunn til å prøve sovemedisin? Jeg får meg ikke til å gå til legen å spør om det, men mannen er fast bestemt.. Dette er noe jeg alltid har vært imot da jeg føler det er å dope ned sitt eget barn :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å ha en skikkelig aktivitet til ungen slik at hun blir totalt ut kjørt? (sånn ala, nå skal vi leke og ha det gøy i hele dag)

Skrevet

Hun er ute hele dagen i barnehagen, så vi leker helst inne etterpå. Særlig siden det er flomvarsel her vi bor og regner kattunger.. Men hun leker med storesøster og blir ganske sliten, 18.30 er hun totalt ferdig og sovner på flekken! Sovner kjempefint og alt, bare det at hun våkner etter 3-4 timer og holder det gående..

HI

Skrevet

oki, da blir det verre...du kan jo høre med legen :)

Skrevet