Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Kort fortalt så hadde jeg sex med kondom, den sprakk. Det jeg ikke tenkte på var å sjekke om kondomen var så hel som den kunne bli (visste at den var sprukket da). 2 dager etterpå lå en liten plastbit i trusen: Tuppen av kondomen. Idag fikk jeg mensen, trodde jeg. Men i hele dag har det bare vært småblødninger, som er veldig uvanlig for meg. I tillegg til magesmerter, som jeg har hatt siden kondom-episoden skjedde, for et par uker siden. Så imorgen tidlig skal jeg til legen, for dette må jo være infeksjon? Noen som vet hvordan behandlingen eventuelt er? Husker at da jeg var gravid fikk jeg beskjed om at jeg hadde en infeksjon i skjeden, denne hadde jeg ikke merket noe til, men da fikk jeg ihvertfall en 3-dagers tablett-kur. Kanskje det samme nå? Og så tenker jeg jo, haha, på hva jeg skal si når jeg ringer til legekontoret imorgen. For jeg må jo fortelle damen i telefonen hvorfor jeg trenger akutt-time. *fortsatt flau av meg* Så nå leser jeg så mye om alt på nettet at jeg skremmer meg selv helt, vær så snill å si at dette er en enkel undersøkelse og behandling, og at alt går bra? Lærdom: Alltid sjekk skjeden etter sex med kondom. (Durex er forresten noe shit, bruk Profil)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Det vet jeg ikke, skulle jo hatt mensen nå, men samtidig er det ikke så alt for lenge siden det samleiet, så er vel uansett for tidlig å teste? Får ta en test hos legen imorgen hvis han ikke kan si med sikkerhet hva som feiler meg. Kom på nå at det var Skjedekatarr jeg hadde under graviditeten, som jeg fikk en 3-dagers tablett-kur for, men siden jeg ikke merket at jeg hadde dette, så vet jeg jo ikke hvordan det føltes. Nå har jeg lest så mye forskjellig på nettet, at det kan være eggstokk-betennelse og alt mulig Kan ikke lese om mer symptomer og behandlinger, haha, nå må jeg legge meg så jeg får fått den sjekken hos legen!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Durex kommer i mange varianter, og er like solide som rfsu (bl.a profil) sine kondomer. Det viktigste er å bruke et kondom som passer penisen, og profil er heller ikke det ideelle for alle. Med de symptomene du beskriver, tror ikke jeg du skal være for bekymret for alvorlig infeksjon. Ofte ved alvorlig infeksjon vil allmenntilstanden være nedsatt, evt. med feber. Du kan selvfølgelig ha en infeksjon, men i og med at det er to uker siden samleiet, kan du like gjerne være gravid. Du behøver ikke en gang å være gravid eller ha en infeksjon. Av og til kan sykluser og symptomer være annerledes enn vanlig, uten at det skyldes noe spesielt. Regner med det er en helt vanlig gu med prøver som kreves hos legen. Det er enkelt og smertefritt..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Øhh... En kan teste fra den dagen menstruasjonen uteblir, så det er i alle fall ikke for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 HI her, har fått mensen idag, skikkelig blødning. Mistenker fortsatt infeksjon pga magesmertene (IKKE menssmerter, de kjenner jeg forskjell på). Men er vel ikke det optimale med GU når jeg blør som en foss? Går det bra å vente en ukes tid hvis det er en infeksjon??
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 HJELP, jo mer jeg Googler, jo flere diagnoser får jeg. Til nå har jeg symptomer på både Eggstokkbetennelse og Spontan abort. Mannen er på apoteket nå for å kjøpe graviditetstest. Og jeg er fortsatt usikker på om jeg skal ringe legen for akutt-time eller om jeg skal vente til mensen (?) er over (en ukes tid). Er så usikker Hater når noe er i veien med kroppen!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 hi IGJEN. Testen var negativ, og jeg har ikke mensen! Jeg pleier å fossblø, men nå bare småblør jeg Da blir det legen imorgen tidlig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå